به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت قصد دارد نسخه سه‌بعدی اپلیکیشن‌های محبوبش را در دسترس کاربران قرار دهد. طبق بیانیه رسمی مایکروسافت، مجموعه‌ای از برنامه‌های Microsoft 365 برای هدست Vision Pro اپل منتشر خواهند شد.
برنامه‌های ورد، اکسل، پاورپوینت، Loop، سرویس ایمیلی Outlook، برنامه یادداشت برداری OneNote و برنامه Microsoft Teams از فردا دوم فوریه (13 بهمن) از طریق اپ‌استور این هدست واقعیت ترکیبی به کاربران عرضه خواهند شد.

مدیر بازاریابی مایکروسافت 365 در این باره نوشته: “ما در سال آینده به ارائه‌ تجربیات نوآورانه در گجت‌های جدید از جمله ادغام خدمات Microsoft Mesh با هدست واقعیت مجازی Vision Pro ادامه خواهیم داد”.

نمایی از برنامه ورد در این هدست

مدیریت سه‌بعدی وظایف شغلی با هدست Vision Pro

کمپانی اپل از زمان رونمایی از این هدست در رویداد WWDC 2023 مکرراً اعلام کرده بود که Vision Pro در وهله اول محصولی برای افزایش بهره‌وری و خلاقیت کاربران است؛ به همین دلیل اضافه شدن مجموعه برنامه‌های مایکروسافت 365 به امکانات این هدست کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد.

البته این برنامه‌ها، نسخه‌ای سرسری بازسازی شده از روی برنامه‌های سیستم‌عامل iPadOS تبلت‌های آیپد کمپانی اپل نیستند؛ بلکه نسخه‌هایی تکامل‌یافته و بر مبنی هوش مصنوعی هستند که از امکانات و قابلیت‌های هدست Vision Pro نهایت استفاده را می‌برند.

نمایی از برنامه پاورپوینت در محیط این هدست

برای مثال، برنامه پاورپوینت (PowerPoint) دارای یک فضای تعاملی، سه‌بعدی و همه‌جانبه است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هدست Vision Pro در محیطی مجازی مشابه محیط برگزاری جلسه قرار گرفته و ارائه اسلایدهای خود را تمرین کنند.
همچنین کاربران این هدست می‌توانند با استفاده از دستورات حرکتی (pinch and drag)، فایل‌های موجود در برنامه اکسل (Excel) را به محیط برنامه‌های دیگر انتقال دهند. قابلیت ایجاد نمودارها و جداول، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بسیاری از ویژگی‌های موجود در نسخه استاندارد اکسل نیز در نسخه visionOS موجود هستند.

نمایی از برنامه اکسل در این هدست

برنامه ورد دارای یک حالت تمرکز (Focus Mode) است که از بروز هرگونه حواس‌پرتی جانبی جلوگیری کرده و با رابط کاربری لمسی جدید خود بهره‌وری کاربران را بالا می‌برد.
برنامه Teams با بهره‌گیری از قابلیت Persona (آواتارهای دیجیتالی مبتنی‌ بر اسکن چهره) این هدست به شما اجازه می‌دهد که با آواتار دیجیتالی خود در جلسات آنلاین و تماس‌های ویدیویی حاضر شوید. همانطور که قبلاً اعلام شده بود، پلتفرم برقراری جلسات Zoom نیز در اپ‌استور هدست Vision Pro به کاربران ارائه خواهد شد.

علاوه‌بر همه این امکانات، دارندگان این هدست به دستیار هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت نیز دسترسی خواهند داشت. به بیانی دیگر، کاربران می‌توانند با برقراری مکالمه صوتی با این دستیار دیجیتالی به لیست کارهایی مانند ایجاد نسخه پیش‌نویس متون، خلاصه‌سازی اسناد و حتی تولید اسلایدهای پاورپوینت رسیدگی کنند.

نمایی از برنامه Microsoft Teams در این هدست

تمامی این برنامه‌ها در هنگام اولین استفاده از هدست گران‌قیمت Vision Pro و از طریق اپ‌استور اختصاصی آن در دسترس مشتریان و کاربران قرار خواهند گرفت. در این چند هفته گذشته توسعه‌دهندگان و کمپانی‌های بسیاری مانند یوتیوب و نتفلیکس اعلام کرده بودند که قصد ارائه خدمات خود در محیط این گجت موردانتظار را ندارند و همین باعث دلسردی برخی از کاربران شده بود. به گفته این کمپانی‌ها، بازار هدست Vision Pro به‌اندازه‌ای بزرگ نیست که ارزش رقابت داشته باشد.

به همین دلیل، با توجه به عدم عرضه اپلیکیشن‌های نسخه visionOS یوتیوب، اسپاتیفای و نتفلیکس، کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگر به این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند. اما از طرفی خوب است که موج اولیه کاربران این هدست مجبور نیستند در وهله اول فقط با استفاده از اپلیکیشن‌های انحصاری اپل کنار بیایند و گزینه‌های دیگری مانند برنامه‌های مایکروسافت و دیزنی نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

هدست Vision Pro اپل پس از ماه‌ها انتظار بالاخره فردا، دوم فوریه (13 بهمن) به‌صورت رسمی و با قیمت 3500 دلار عرضه خواهد شد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array