به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، علاوه‌بر رونمایی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS 17، کمپانی اپل از جدیدترین آپدیت مربوط به تلویزیون هوشمند AppleTV نیز رونمایی کرد.

نسخه جدید سیستم‌عامل tvOS تلویزیون AppleTV به کاربران این تلویزیون هوشمند اجازه می‌دهد تا برای اولین بار و بدون هیچ‌واسطه‌ای با مخاطبین خود تماس تصویری برقرار کنند.
به گفته کمپانی اپل، در ادامه سال میلادی جاری امکان پشتیبانی از دیگر پلتفرم‌های ویدیو کنفرانس مانند Zoom و Webex نیز میسر خواهد شد.

WWDC
معرفی قابلیت Continuity Camera در رویداد WWDC اپل

اتصال دوربین آیفون به تلویزیون AppleTV

در واقع برنامه توسعه تماس تصویری (FaceTime) در رویداد WWDC امسال اپل مطرح شده بود. این غول تکنولوژی در طی برگزاری این کنفرانس، از قابلیت جدید دوربین دستگاه‌های هوشمند خود به‌نام “Continuity Camera” رونمایی کرده بود.
این قابلیت جدید دوربین گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد را به‌ یک وبکم برای لپ‌تاپ‌های مک تبدیل می‌کرد. حالا با استفاده از همین قابلیت “Continuity Camera”، کاربران می‌توانند از دوربین آیپد و آیفون خود برای برقراری تماس تصویری FaceTime از طریق تلویزیون هوشمند AppleTV استفاده کنند.

اپل

بالا رفتن کارایی AppleTV

مهم‌ترین آپدیت سیستم‌عامل tvOS 17 همین قابلیت برقراری تماس‌های تصویری است اما گزینه‌های دیگری مانند یافتن ریموت کنترل گم‌شده، گزینه‌های عملیاتی بهبودیافته و غیره نیز به این سیستم‌عامل افزوده شده‌اند.

به گفته اپل، تنظیمات کنترل جدید (Control Center) تلویزیون هوشمند AppleTV، اطلاعات بیشتری از جمله وضعیت سیستم، زمان فعلی و فعالیت کاربران را نمایش خواهد داد.
برای مثال، این سیستم به کاربران امکان کنترل کردن دیگر دستگاه‌های اپل خود مانند تنظیمات ایرپاد، دوربین‌های مداربسته منزل و غیره را خواهد داد.
همچنین به کمک همین سیستم، می‌توان ریموت کنترل گم‌شده دستیار صوتی Siri را نیز جستجو کرد.

آپدیت جدید سیستم‌عامل tvOS به کاربران اجازه می‌دهد تا با صدور دسترسی به تصاویر مورد تأییدشان در گالری آیفون، آن تصاویر را به‌عنوان Screensaver در تلویزیون هوشمند AppleTV نمایش دهد.

همچنین بهبود سیستم‌های AppleTV منجر به بالا رفتن دقت تمایز صدای دیالوگ‌های فیلم و سریال‌ها از صداهای پس‌زمینه و موسیقی نیز شده است. با این آپدیت جدید، شنیدن و تشخیص دیالوگ‌های بیان‌شده از میان افکت‌ها و صداگذاری‌ها آسان‌تر خواهد شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array