به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار نقره روز جمعه 28 آوریل (8 اردیبهشت) یک جلسه معاملاتی رفت و برگشتی را تجربه کرد و سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر بودند ببینند آیا قیمت‌ها  افزایش می‌یابد یا خیر.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نمودار تکنیکال نقره

سطح روانی 25 دلار بدون شک توجه قابل توجهی را به خود جلب خواهد کرد و جای تعجب نیست که بازار پس از رسیدن به 26 دلار عقب‌نشینی کرد. با این حال، خریداران زیادی منتظر ورود به بازار هستند. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) به سطح 24 دلار نزدیک می‌شود، که باید به حفظ بازار کمک کند، زیرا این منطقه یک محدوده تثبیت به حساب می‌آید. علاوه بر این، حفظ ثروت یک موضوع مهم است و نقره خود را به عنوان یک فلز باارزش و مهم در حفظ دارایی ثابت کرده است.

روند نزولی زمانی شروع می‌شود که بازار به زیر سطح 23 دلار می‌رسد، حتی در آن زمان، سرمایه‌گذاران باید مراقب متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) باشند، زیرا هر قیمتی پایین آن می‌تواند باعث فروش قابل توجهی شود. به طور کلی هر کاهشی فرصت ورود و هر افزایشی فرصت خروج از بازار است، و این یک رویکرد عاقلانه برای سرمایه‌گذاری در نقره است.

اگر بازار از سطح 26 دلار عبور کند، می‌تواند به سطح 27.50 دلار برسد و هر چیزی بالاتر از آن ممکن است امکان حرکت به سطح 30 دلار را باز کند. با این اوصاف، بازار صعودی باقی می‌ماند و سرمایه‌گذاران باید به دنبال ورود و سرمایه‌گذاری در این بازار باشند. در این میان، سرمایه‌گذاران باید مراقب عوامل مختلفی باشند که می‌تواند بر بازار نقره تأثیر بگذارد؛ عواملی چون قدرت دلار آمریکا، تنش‌های ژئوپلیتیکی و شرایط اقتصادی جهانی. این عوامل می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت نقره داشته باشند.

بررسی هفتگی قیمت نقره

بازار نقره در طول هفته معاملاتی همچنان به رفت و برگشت ادامه داده و نشانه‌هایی از تردید را نشان می‌دهد.

نمودار هفتگی نقره

بازار نقره همچنان تردیدهای زیادی را نشان می‌دهد، زیرا ما درست بالای سطح 25 دلار هستیم. بازار همچنان با منطقه تثبیت قبلی سروکار دارد که غلبه بر آن بسیار دشوار بوده است، بنابراین بسیار منطقی است که این وضعیت را به عنوان وضعیتی ببینیم که تثبیت‌ ادامه دارد. آنچه مسلم است بازارها نمی‌توانند به صورت مداوم صعودی و یا نزولی بمانند، برای تغییر یک روند اعم از صعودی و نزولی تنها مسئله زمان مطرح است و قطعاً اتفاق خواهد افتاد.

هفته آینده فدرال رزرو نرخ بهره را اعلام خواهد کرد، بنابراین بسیاری از مردم باید به آنچه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) می‌گوید توجه کنند. این بازاری است که شاهد نوسانات زیادی است، و بنابراین اصلاً تعجب‌آور نیست که ببینیم رفتار نوسانی کوتاه‌مدت بر بازار غلبه کند. سطح 24 دلار مرکز یک منطقه تثبیت عمده است و می‌تواند حمایت عمده‌ای را ارائه دهد. هر گونه عقب‌نشینی به سمت این منطقه احتمال ورود خریداران به بازار را افزایش می‌دهد. اگر به زیر سطح 23 دلار سقوط کنیم، بازار نقره می‌تواند به میزان قابل توجهی حتی تا سطح 20 دلار کاهش یابد.

نقره

خط آبی بالا نشان می‌دهد که نقره در اواسط تا اواخر آوریل به اوج خود رسیده و ضعف آن تا پایان ژوئن ادامه دارد. به طور خلاصه: می و ژوئن زمانی هست که فلز سفید بدترین عملکرد تاریخی خود را تجربه کرده است. همچنین، اولین دایره قرمز نشان می‌دهد که پس از یک رالی کوچک در اواخر آوریل، تا جولای قیمت در سراشیبی قرار گرفته است. در نتیجه، وقتی نقره را با چشم‌اندازهای تکنیکال و فاندامنتال در این بازه زمانی نگاه کنیم، خرس‌ها باید در میان‌مدت جشن بگیرند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array