به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همه ما تون کیپر (Tonkeeper) را به عنوان محبوب‌ترین کیف پول مبتنی بر بلاکچین تون (TON) می‌شناسیم.  همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، کارمزد انجام تراکنش‌ها در این کیف پول با ارز دیجیتال تون کوین (TON) پرداخت می‌شود. امروز شما را با قابلیتی به نام باتری (Battery) آشنا می‌کنیم که اجازه می‌دهد برای انجام تراکنش‌های کوچک، از دردسر خرید تون کوین خلاص شوید.

باتری تون کیپر چیست؟

ویژگی “باتری” در کیف پول تون کیپر به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به داشتن تون کوین تراکنش‌های کوچک خود را در این کیف پول انجام دهند و با برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر این شبکه تعامل داشته باشند. در حال حاضر امکان واریز و ذخیره رمزارهایی مثل تتر، تون کوین و نات کوین در باتری تون کیپر فراهم است.

چگونه باتری تون کیپر را شارژ کنیم؟

درحقیقت، باتری تون کیپر زمانی به کمک شما می‌آید که موجودی تون کوین کیف پولتان به صفر رسیده، اما قصد دارید سایر دارایی‌های موجود در  آن مثل نات کوین را به یک صرافی یا کیف پول شخصی دیگری واریز کنید.

در چنین شرایطی کافیست که مقداری از موجودی توکن مورد نظر خود را با باتری تون‌کیپر واریز کنید. برای انجام این کار، از بخش تنظیمات، گزینه باتری را انتخاب کرده و از بین توکن‌های موجود (مثلاً نات کوین)، یکی را برای تأمین هزینه شارژ باتری انتخاب کنید. پس از آن متناسب با مقادیر مشخص شده توسط کیف پول، مبلغ مورد نیاز خود را شارژ کنید. طبق اعلام تون‌کیپر برای هر انتقال عادی، حدود ۱۰ شارژ لازم است. یعنی برای برداشت نات کوین از کیف پول خود، باید باتری را حداقل ۱۰ واحد شارژ کنید.

شارژ باتری تون کیپر

در مرحله آخر، برای تایید تراکنش شارژ باتری، فلش نشان داده شده را به سمت راست بکشید، رمز عبور خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا باتری کیف پول شما شارژ شود. گفتنی است که می‌توانید با انتخاب گزینه Other مقدار شارژ دلخواه خود را به صورت دستی نیز مشخص کنید.

بعد از انجام مراحل فوق، آیکون باتری مقابل موجودی شما در کیف پول نمایش داده می‌شود. بهتر است در این مرحله یک بار از کیف پول خارج شوید و بعد از چند دقیقه دوباره به کیف‌پول برگردید. اکنون برای انجام تراکنش، کارمزد شما به‌صورت پیش‌فرض از شارژ باتری پرداخت خواهد شد.

شارژ باتری تون کیپر

بازیابی توکن‌های شارژ شده در باتری

اگر به هر دلیل قصد دارید توکن‌هایی که در باتری شارژ کرده‌اید را برگردانید، کافیست به منوی تنظیمات تون کیپر مراجعه کرده و از بخش Battery، گزینه Charge history در پایین صفحه را انتخاب کنید. در صفحه بازشده، گزینه  Details مربوط به تراکنش مربوط به شارژ باتری را بزنید.

بازیابی توکن ها از باتری تون کیپر

در اینجا صفحه‌ای برای بازیابی موجودی تون کیپر به شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه Return charges می‌توانید موجودی باتری خود را به توکن قبلی تبدیل کنید. ناگفته نماند که این کار مستلزم پرداخت بخشی از این دارایی به عنوان کارمزد است. بعد از گذشت چند دقیقه، گزینه Canceled بالای تراکنش نشان داده می‌شود که به معنای بازگشت دارایی از باتری به کیف پول است.

منبع: tonkeeper.helpscoutdocs

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array