به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هزینه ساخت یک فیلم پرفروش چقدر است؟ آیا هزینه بالای تولید یک فیلم همیشه به فروش بیشتر بلیط در گیشه منجر می‌شود؟ در اینجا تعدادی از پرهزینه ترین فیلم‌هایی که تاکنون ساخته شده است را به شما معرفی کرده‌ایم.

اینها برخی از پرهزینه‌ترین (و پرفروش‌ترین) فیلم‌هایی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. از جنگ ستارگان و تایتانیک گرفته تا پارک ژوراسیک، تنها تعداد انگشت شماری از فیلم‌ها توانسته‌اند در باکس آفیس به فروش خیره کننده ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کنند.

1-آواتار (Avatar 2009)

فیلم آواتار

جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک، فیلم آواتار را نیز کارگردانی کرد. دهه‌ها پس از اکران، آواتار همچنان با فروش ۲.۹ میلیارد دلاری، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شناخته می‌شود. این فیلم به دلیل جلوه‌های ویژه پیشگامانه، هزینه تولید فوق‌العاده بالایی در حدود 237 میلیون دلار داشت که برخی گزارش‌ها حتی رقمی نزدیک به 400 میلیون دلار را نشان می‌دهند. در همین حال، فیلم (آواتار: راه آب)، حدود 350 میلیون دلار هزینه داشت و اگرچه در ابتدا با اشتیاق کمتری از سوی بینندگان و منتقدان مواجه شد، در نهایت بیش از 2 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت.

2-انتقام جویان؛پایان بازی (Avengers: Endgame 2019)

فیلم انتقامجویان پایان بازی

این فیلم با بودجه بیش از 350 میلیون دلار و مجموع باکس آفیس نزدیک به 2.8 میلیون دلار با آواتار در رقابت است. فیلمی پرهزینه که البته فروش خوبی داشته و از پروژه‌های موفق دیزنی است.

3-تایتانیک (Titanic 1997)

پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینما

جای تعجب نیست که ساختن یک ماکت در اندازه واقعی از یک کشتی عظیم و سپس شبیه سازی غرق شدن کشتی مذکور کار نسبتاً گران قیمتی بود. در ساخت تایتانیک از هیچ هزینه‌ای دریغ نشد؛ ساخت کشتی ماکت به تنهایی 40 میلیون دلار هزینه داشت و فیلم با هزینه کل تولید بالای 200 میلیون دلار به پایان رسید. با این حال، همه اینها در نهایت ارزشش را داشت، زیرا تایتانیک با حدود 2.2 میلیارد دلار فروش، به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های هالیوود تبدیل شد.

4-باربی (Barbie 2023)

علیرغم کمپین بازاریابی گسترده، هزینه تولید فیلم باربی با بودجه‌ای کمتر از 150 میلیون دلار، هزینه بسیار کمتری از عناوین فوق دارد. این در حالیست که با این میزان هزینه، سود بسیار خوبی را با فروش حدود 1.1 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی نصیب سازندگان کرده و رسماً پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در سال 2023 است. این فیلم حتی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم داخلی برادران وارنر شده است.

فیلم باربی 2023

5-جان کارتر (John Carter 2012)

ساخت فیلم علمی تخیلی و اکشن جان کارتر حدود 185 میلیون دلار هزینه داشت، اما تنها 284 میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد. این ضرر چشمگیر مطمئناً برای دیزنی ضربه سختی بود و نشان می‌دهد که بودجه‌های کلان همیشه فروش بلیط را تضمین نمی‌کند.

منبع: countryandtownhouse

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array