به گزارش ایران دکونومی، «رافائل گروسی» از قدرت‌های جهانی خواست تا مذاکرات با ایران را از سر بگیرند و مساله انباشت اورانیوم غنی‌شده در ایران را در حالی که توجه‌ها به جنگ غزه معطوف شده است، فراموش نکنند.

وی با طرح این ادعا که افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران می‌تواند خطرناک باشد، گفت: ممکن است مردم به [موضوع هسته‌ای ایران] نگاه نکنند، اما مشکل همچنان وجود دارد.

مدیرکل آژانس اتمی خاطر نشان کرد که مذاکرات با ایران ممکن است به یک چارچوب جدید نیاز داشته باشد، نه تلاشی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد.

وی افزود: تلاش برای بازگرداندن [توافق هسته‌ای] به چارچوب برجام کارساز نخواهد بود. شما هنوز می‌توانید آن را یک برجام بنامید اما باید یک برجام ۲ باشد یا چیزی شبیه به آن باشد، زیرا باید خود را با شرایط وفق دهید.

رافائل گروسی چند روز پیش میز در گفت‌وگو با شبکه فرانس‌۲۴ درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با تاکید بر این که «ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد»، مدعی شد: تهران از برخی توانمندی‌هایی برخوردار است که نگران‌کننده‌ هستند.

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه تاکید کرد که ایران عضو پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است و یک کشور هسته‌ای نیست.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array