به گزارش ایران دکونومی و به نقل از روابط عمومی پلتفرم بیتا، ویژگی‌های توکن‌های NFT مانند امکان ثبت مالکیت، حفظ حقوق هنرمند و امکان کسب درآمد باعث شده تا توکن‌های NFT محبوب و پرکاربرد باشند. اما در ایران برخلاف فراگیری NFT در جوامع هنری دنیا، تاکنون فعالیت‌های چشمگیری انجام نشده است و پلتفرم بیتا برای اولین بار یکی از آثار هنری ایرانی را در قالب NFT در اختیار عموم قرار داده است. یکی از آثار مهم هنرمند معاصر، محمود زندرودی، که به NFT تبدیل شده است و اصل اثر به عنوان پشتوانه توکن NFT برای تایید اصالت توکن قرار داده شده است.

این NFT از طریق کیف‌پول شبکه ققنوس قابل خریداری است و هر کاربر ایرانی با مراجعه به کیف‌پول ققنوس می‌تواند توکن راه‌شیری با نام DAT000000004 را خریداری کند. ارزش پایه اثر راه‌شیری در حراج تهران یک میلیارد تومان بوده و به صد هزار توکن هرکدام به ارزش صد هزار تومان تقسیم شده است.

اثر

از دیگر آثار توکنایز شده هنری ایرانی می‌توان به نقاشی نصرالله افجه‌ای اشاره کرد که با توجه به قابل توجه بودن سود حاصل از فروش آن، پیش‌بینی می‌شود اثر راه‌ شیری هم سودآوری مناسبی داشته باشد. همچنین گفته شده است که سود حاصل از فروش این اثر بعد از مزایده حراج تهران محاسبه و در مدت کوتاهی برای خریداران مجموعه NFT واریز می‌شود.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array