به گزارش ایران دکونومی،‌ کل درآمد شناسایی‌شده شرکت تاپکیش در اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۸۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان اعلام شده است. تاپکیش در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۷۱۹ میلیون تومان از محل فروش کارت بانکی درآمد کسب کرده بود که این درآمد در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به صفر رسیده است.

بیشترین سهم درآمدی تاپکیش در میان اجزای درآمدی آن مربوط به فروش دستگاه کارتخوان با ۴۷ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان درآمد است که سهم حدود ۵۸درصدی از کل درآمد اردیبهشت ۱۴۰۲ این شرکت دارد. در پله دوم تاپکیش از محل فروش کاغذ درآمد ۲۹ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان کسب کرده که سهم حدود ۳۶درصدی از حجم کل درآمد تاپکیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ را دارد.

درآمد شرکت تاپکیش از محل فروش تجهیزات و قطعات ۳۰ میلیون تومان در اردیبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده که حدود ۰.۰۴ درصد از کل درآمد اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ است. این درآمد نسبت به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی داشته است. درآمد تاپکیش از فروش تجهیزات و قطعات در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان یعنی سه درصد از کل درآمد اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بوده است.

به طور کل کمترین سهم درآمدی تاپکیش در پنج‌ماهه ابتدایی سال مالی جدید (از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) از محل فروش کارت بانکی است. تاپکیش در دوره مالی مذکور از فروش کارت بانکی، هزار و ۸۳۸ میلیون تومان درآمد کسب کرده که حدود ۰.۵ درصد از کل درآمد این دوره مالی است.

قابل ذکر است که درآمد این شرکت از محل فروش کاغذ در این دوره مالی پنج‌ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل توجهی داشته و به عدد ۵۶ هزار و ۴۰۵ میلیون تومان رسیده و سهم ۱۵درصدی از کل درآمد دوره داشته است. این سهم در مدت مشابه دوره مالی سال قبل ۰.۰۶ درصد از کل درآمد دوره بوده است.

عوامل موثر بر درآمد شرکت تاپکیش

مشتریان محصولات و فعالیت‌های این شرکت سازمان‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی و عموم مردم  می‌باشند. نکته قابل توجه وابستگی انجام بسیار از فعالیت‌های اینترنتی روزمره مانند تراکنش‌های مالی خدمات شرکت می‌باشد که در نهایت می‌تواند در درآمد و سودسازی تاثیرگذار باشد.

درآمد‌های جاری این شرکت شامل: فروش کارت بانکی، فروش دستگاه خود پرداز، فروش خدمات خودپرداز، فروش خدمات کارتخوان، فروش دستگاه کارتخوان، فروش کاغذ، تجهیزات و قطعات می‌باشد.

همچنین این شرکت از فروش سیم‌کارت و ماژول، فروش دستگاه صندوق فروشگاهی، فروش خدمات چاپ و برش کاغذ، خدمات (تجهیزات ایستگاه‌های پرداخت عوارض) آزاد راهی نیز درآمد دارد.

محصولات شرکت تاپکیش شامل: تولید کارتخوان بانکی، دستگاه خودپرداز، دستگاه پایانه شعب، دستگاه خودپرداز و خود دریافت، دستگاه خود بانک، دستگاه کیوسک‌دیواری، صندوق فروشگاهی، رول کاغذی حرارتی، چاپگر و آداپتور می‌باشد.

همچنین نصب و ارائه دستگاه‌‌های کارت‌خوان فروشگاهی (POS)، خودپرداز (ATM)، Cashless و  Pin Pad صندوق فروشگاهی و سایر تجهیزات بانكداری الكترونیكی و كامپیوتری در فروشگاه‌ها و مراكز ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات از فعالیت‌های این شرکت می‌باشد. تأمین صندوق‌های فروشگاهی از طریق شرکت SAM4S کره جنوبی برای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و سایر متقاضیان بانکی و فروشگاه‌ها، ساخت و راه‌‌اندازی واحدهای صنعتی جهت مونتاژ و تولید تجهیزات بانكداری الكترونیكی و كامپیوتری نیز از حوزه فعالیت‌های شرکت تاپکیش می‌باشد.

از سوی دیگر هم نوسانات ارز در درآمد و هزینه‌های شرکت رابطه مستقیم و رابطه غیر مستقیم دارد. رابطه مستقیم مثل تهیه زیرساخت‌ها و ابزارهای فیزیکی از بازارهای خارج از کشور بوده و غیر مستقیم نیز تهیه برخی ابزارها و کالاهای مصرفی از شرکت‌های داخلی که این شرکت‌ها نیز قسمت اعظم مواد اولیه خود را از خارج کشور تهیه می‌کنند. در نهایت نوسانات ارز در بهای تمام شده محصولات آن شرکت‌ها تاثیرگذار می‌باشد.

منبع: راه پرداخت

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array