به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بدهی دولت آمریکا حدود ۳۱.۴ تریلیون دلار است که مربوط به طلبکاران مختلف از جمله دولت‌های خارجی، بانک‌های مرکزی، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران است.

این استقراض شامل اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و سایر ابزار‌های مالی است که به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن برای معامله‌گران جذاب هستند. بسیاری از کشور‌ها اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را خریداری می‌کردند، چرا که به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن برای حفظ دارایی‌ها در شرایط تورمی و ابهام اقتصادی در نظر گرفته می‌شد.

 بر اساس گزارش وب‌سایت «USA Facts» آمریکا، بدهی آمریکا به کشور‌های خارجی تا ژانویه ۲۰۲۳ بالغ بر ۷.۴ تریلیون دلار بوده است که به این ترتیب حدود ۲۴ درصد از کل بدهی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

 
ژاپن و چین در خط مقدم کشور‌هایی قرار دارند که ایالات متحده بیش‌ترین سهم از بدهی خارجی خود را به آن‌ها بدهکار است. طی دو دهه گذشته، این دو کشور بیشترین درصد اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا را در مقایسه با سایر کشور‌ها و موسسات خارجی در اختیار داشته‌اند.

بیشترین بدهی آمریکا به کدام کشورهاست؟

بر طبق آمار منتشر شده از الجزیره، پنج کشوری که ایالات متحده بیشترین سهم از بدهی خود را به آن‌ها بدهکار است طبق آخرین گزارشات ژانویه ۲۰۲۳ به ترتیب عبارتند از:

ژاپن (۱.۱ تریلیون دلار)

 چین (۸۵۹ میلیارد دلار)

 بریتانیا (۶۶۸ میلیارد دلار)

 بلژیک (۳۳۱ میلیارد دلار)

 لوکزامبورگ (۳۱۸ میلیارد دلار)

بدهی بانکی دولت آمریکا چقدر است؟

۳۱.۴ تریلیون دلار


گفتنی است که در بحبوحه هشدار‌های خزانه‌داری ایالات متحده در مورد خطرات عدم پرداخت بدهی‌های خزانه‌داری، جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) و رئیس مجلس نمایندگان (کوین مک کارتی جمهوری خواه) به توافقی برای افزایش سقف استقراض دست یافتند و بدین ترتیب از نکول جلوگیری کردند.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: aljazeera

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array