به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اظهارات جانت یلن تأثیر بالایی بر قیمت طلا داشت و این نشان می‌دهد که کاتالیزوری برای جهت دهی بازار وجود ندارد، مگر اینکه آمار اقتصادی نگران‌کننده‌ای منتشر شود.

بررسی بازار طلا

قیمت طلا روز جمعه (19 می، 29 اردیبهشت) 1 درصد افزایش یافت و اندکی ضررهای قبلی را کاهش داد. افزایش قیمت فلز زرد ناشی از نگرانی‌های پیرامون ثبات بخش بانکی بود. علاوه بر این، معامله‌گران پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو، انتظارات خود را برای افزایش مجدد نرخ بهره کاهش دادند.

طلا در روز جمعه با 19.42 یا 0.99 درصد افزایش به کانال 1977.90 دلار رسید. صندوق سهام طلای SPDR (GLD) به 183.63 دلار رسید که 1.79 دلار یا 0.98 درصد افزایش داشت.

قیمت طلا در مقایسه با اظهارات محتاطانه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) به اظهارات جانت یلن (وزیر خزانه داری آمریکا) واکنش مثبت‌تری نشان داد. این نشان می‌دهد که در نشست آتی ماه ژوئن ممکن است شاهد تغییرات مهمی نباشیم، مگر اینکه آمارهای اقتصادی نگران‌کننده‌ای در چند هفته آینده منتشر شود.

طلا

اظهارات پاول و نرخ بهره

جروم پاول (رئیس فدرال رزرو)، نسبت به لزوم افزایش بیشتر نرخ بهره ابراز تردید کرد. پاول تأثیر افزایش نرخ‌های قبلی بر هزینه‌های استقراض را عنوان و پیشنهاد کرد که مشکلات بخش بانکی باید با تعدیل نرخ کاهش یابد. همچنین پاول تاکید کرد که پیش از تصمیم‌گیری در مورد تثبیت سیاست‌های مالی باید به ارزیابی‌های دقیق بر اساس آمارها و چشم‌انداز اقتصادی پیش رو پرداخت.

سقف بدهی و بن بست سیاسی

سقف بدهی فدرال ایالات متحده به محل اختلاف جمهوری خواهان، مجلس نمایندگان ایالات متحده و دولت دموکرات جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) تبدیل شده است. دو طرف مذاکرات مربوط به افزایش سقف بدهی را متوقف کردند و همین موضوع باعث ایجاد عدم اطمینان در بازار شد. با این حال، اگر هر دو طرف با حسن نیت مذاکره کنند، همچنان امکان دستیابی به توافق وجود دارد.

اختلاف سقف بدهی بر بازارهایی از جمله سهام بانک‌های منطقه‌ای تأثیر منفی گذاشته است. یک نکول بالقوه بدهی ایالات متحده می‌تواند بانک مرکزی را مجبور به اتخاذ اقدامات اضطراری برای کاهش بار اقتصادی کند.

پیش‌بینی کوتاه مدت

براساس آمارهای موجود، چشم‌انداز قیمت طلا در کوتاه مدت صعودی به نظر می‌رسد. طلا روز جمعه با افزایش 1 درصدی مواجه شد که ناشی از نگرانی‌های مربوط به ثبات بخش بانکی و کاهش انتظارات افزایش نرخ بهره بود. با این حال، نظارت بر آمارهای اقتصادی و حل مسئله سقف بدهی بسیار مهم است، زیرا این عوامل ممکن است بر احساسات بازار تأثیر گذاشته و بر روند آینده قیمت طلا نیز اثر داشته باشد.

معامله‌گران طلا  باید از نزدیک ثبات بخش بانکی، اظهارات چهره‌های کلیدی مانند جانت یلن و جروم پاول و همین طور پیشرفت در حل مشکل سقف بدهی را زیر نظر بگیرند. این عوامل به همراه آمارهای اقتصادی، روند کوتاه مدت قیمت طلا را شکل خواهند داد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array