به گزارش ایران دکونومی، از بسیاری جهات، iOS به نقطه‌ای از ثبات و بلوغ رسیده است که همه ما به دنبالش هستیم. اگر روی iOS 16 به‌روزرسانی می‌کنید، برایتان راحت‌تر است. مطمئناً، iOS 17 دارای تغییرات کوچک و بزرگ زیادی است ولی به‌رکز رسانی iOS 17 خسته‌کننده‌ نخواهد بود و این اتفاق خوبی است.

تغییرات سطح پایین آیفون

در سطح سیستم عامل، دو تغییر قابل مشاهده عبارتند از حالت جدید StandBy و ویجت‌های تعاملی جدید. با استفاده از حالت StandBy، کاربران می‌توانند از مزایای گوشی خود زمانی که از آن استفاده نمی کنند بهره ببرند. اگر یک داک مگ سیف (MagSafe) دارید، می‌توانید تلفن خود را در حالت افقی قرار دهید و به طور خودکار اطلاعات سریع و قابل مشاهده را نمایش می‌دهد.

سه روش مختلف برای استفاده از حالت StandBy وجود دارد. می‌توانید از آن با دو ویجت تعاملی در کنار هم استفاده کنید.iOS 17 از همان ویجت‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانید در صفحه اصلی خود هم استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پیش‌بینی آب و هوا را در ویجت سمت چپ و لیستی از رویدادهای تقویم بعدی خود را در ویجت سمت راست قرار دهید.

مانند صفحه اصلی خود، می توانید بسته به اطلاعاتی که نیاز دارید، از طریق این ویجت‌ها مجموعه‌ای از ویجت‌ها و حلقه‌ها ایجاد کنید.

اگر اعلانی دریافت کردید، می‌توانید آنها را در حالت آماده به کار مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید بدون نیاز به قرار دادن تلفن خود در حالت عمودی با سیری (Siri) تعامل داشته باشید.

دو حالت دیگر یک ساعت تمام صفحه و یک حالت عکس هستند که در گالری عکس شما یا یک آلبوم خاص باهم ترکیب می‌شوند. این حالت به ویژه در هوم پاد با صفحه نمایش داخلی به خوبی کار می کند. شاید سال آینده…

در مورد ساعت، پنج سبک مختلف برای انتخاب وجود دارد. ایده اینجا این است که آیفون شما به طور بالقوه می‌تواند جایگزین ساعت زنگ دار رادیویی FM قدیمی و گرد و خاکی شما شود. صفحه نمایش شما با نور کم سازگار است.

در صفحه اصلی، افزودنی بزرگ و جدید، ویجت‌های تعاملی است. در چند سال گذشته، ویجت‌ها موفقیت بزرگی برای کاربران آیفون بوده است. و اپل این موفقیت را با ویژگی‌های جدیدی تکرار می‌کند که می‌تواند توسط توسعه‌دهندگان برای ایجاد ویجت‌ها با برخی از فرم‌های تعاملی اساسی استفاده شود.

اپل قبلاً برخی از ویجت‌های خود را به‌روز کرده است. به عنوان مثال، ویجت Home جدید به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به باز کردن برنامه Home یا استفاده از سیری، لوازم جانبی Home را با یک ضربه فعال کنید. برنامه‌های محتوای اپل هم برای اضافه کردن بعضی از تعاملات مانند موسیقی، کتاب و پادکست به‌روز شده‌اند.

بقیه تغییرات سطح پایین ظریف‌تر هستند. به عنوان مثال، صفحه کلید با استفاده از مدل‌های زبان ترانسفورماتور به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی به طور کامل با اصلاح خودکار اصلاح شده است. زیر کلمات تصحیح شده به صورت خودکار خط کشیده شده تا بتوانید به سرعت متوجه شوید که آیا آیفون به شما خیانت کرده است؟

آیفون

تغییرات سطح بالا آیفون

نسخه جدید iOS معمولاً به این معنی است که تقریباً همه برنامه‌های داخلی اپل نیز به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند. موضوع مشترک در اینجا این است که بسیاری از به‌روزرسانی‌ها بر ارائه ویژگی‌های با کیفیت زندگی تمرکز دارند.

به عنوان مثال، اپلیکیشن Messages ارتقای بزرگی دریافت کرده است. به نوعی، این فضا همیشه با واتس‌اپ، تلگرام و اپل که هر سال ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند، در حال پیشرفت است. آنها همچنین از یکدیگر الهام می‌گیرند… به عنوان مثال، در یک مکالمه، می‌توانید با کشیدن انگشت روی یک پیام شخصی به آن جواب بدهید.

اما تغییرات مهم‌تری هم وجود دارد. ویژگی جستجو کاملاً بازسازی شده‌است. حالا خیلی ساده‌تر است که اسم کسی را تایپ کنید، سپس اسم آن شخص را برای جستجوی کلمات کلیدی در یک مکالمه خاص انتخاب کنید.

پیام‌های صوتی هم بهبود پیدا کرده‌اند. بالاخره می‌توانید ضبط خود را متوقف کرده و بعداً دوباره آن را ادامه بدهید. برای اینکه به پیام‌های دریافتی گوش بدهید نیازی نیست در برنامه بمانید. پیام های صوتی حالا به طور خودکار در دستگاه شما رونویسی می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و جالب، Check In است. این یک برنامه کوچک در پیام‌ها است که به شما کمک می‌کند وقتی سالم و ایمن به خانه برگشتید برای عزیزتان پیام ارسال کنید. خیلی از افراد تمایل ندارند پیام متنی سریع ارسال کنند، بنابراین می‌توانید وقتی که از خانه کسی می‌روید، Check In را نصب کنید و آیفون شما به‌طور خودکار با رسیدن به مقصد پیامی ارسال می‌کند.

در زمینه ارتباطات، FaceTime دو تغییر بزرگ دریافت کرد. اول، شما میتونید پیام ویدیویی بذارید وقتی کسی جواب نمی‌دهد. دوم، شما می توانید از FaceTime در تلویزیون اپل با تلفن خود به عنوان وب کم و میکروفون استفاده کنید.

و اگر هنوز از تلفن خود برای تماس با افراد استفاده می کنید، از شنیدن اینکه اپل مدتی را صرف به‌روزرسانی برنامه تلفن کرده است، خوشحال خواهید شد. اکنون می‌توانید یک پوستر تماس بسازید، که یک نمایش تمام صفحه از خودتان است که وقتی با کسی تماس می گیرید ظاهر می‌شود.

درست مثل عکس پروفایل شما، پوستر تماس شما با مخاطبین شما به اشتراک گذاشته خواهد شد که شما از طریق iMessage با آنها صحبت می کنید. صفحه ویرایش کمی شبیه ویژگی ویرایش وال‌پیپر است که با iOS 16 ارائه شده بود. ساختن چیزی که زیبا به نظر می‌رسد خیلی آسان است.

و اگر به ندرت تلفن را برمی‌دارید، حالا می‌توانید تماس‌های دریافتی را مستقیماً به پست صوتی بفرستید و رونویسی مستقیم پست صوتی را بخوانید. اگر تحویل‌دهنده است، می‌توانید نظرتان را تغییر دهید و تلفن را بردارید.

اگر جزء افرادی هستید که از Apple Maps استفاده می‌کنید، اپل بالاخره پشتیبانی از نقشه‌های آفلاین را اضافه کرد. این حیوان خانگی شماره 1 از کاربران Google Maps بوده است – نه بیشتر.

آیفون

باقی‌مانده‌ها

من قصد ندارم تمام تغییرات در iOS را فهرست کنم چون بررسی بیش از حد طولانی می‌شود. با شروع استفاده از آیفون با iOS 17، کوچکترین تغییرات را در طول زمان خواهید دید.

اما اینجا یک لیست سریع از بعضی از به‌روزرسانی‌ها وجود دارد که ارزش برجسته کردن آنها را در یک تغییرات ثبت می‌کند:

  • می‌توانید AirDrop را با نزدیک کردن دو دستگاه بهم شروع کنید. این همچنین با پوسترهای تماس کار می‌کند (اپل به آن NameDrop می‌گوید).
  • AirDrop با اینترنت کار می‌کند، پس می‌توانید حین انتقال AirDrop اتاق را ترک کنید.
  • FindMy به شما امکان می‌دهد AirTag را با شخص دیگری در خانواده خود به اشتراک بگذارید.
  • Safari به شما امکان می‌دهد پروفایل‌های مختلف را با زبانه‌ها، تاریخچه و کوکی‌های جداگانه ایجاد کنید.
  • می.توانید رمز عبور و کلیدهای عبور را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.
  • وقتی از Apple Music در ماشینی با CarPlay استفاده می‌کنید، سایر مسافران می‌توانند به آن بپیوندند و موسیقی را کنترل کنند – بدون نیاز به اشتراک.
  • مسیریابی EV در Apple Maps بهبود پیدا کرده‌است.
  • آیفون شما به‌طور خودکار اسپیکرها و تلویزیون‌های AirPlay نزدیک شما را پیشنهاد می‌کند.
  • مجموعه ای از پیشرفت‌های AirPods وجود دارد.
  • ویژگی اصلی جستجو، دوباره طراحی شده است. کمی زمان می‌برد تا به آن عادت کنید، اما خوب کار می‌کند.
  • ارزیابی‌های سلامت روان جدیدی در اپلیکیشن Health وجود دارد.
  • ژورنال، اپلیکیشن ژورنالینگ اپل، اواخر امسال عرضه می‌شود.
  • می‌توانید به جای «هی، سیری» بگویید «سیری».

درکل iOS 17 یک به‌روزرسانی خوب و درخشنده است. به نظر می‌رسد نسخه اصلاح شده iOS 16 بدون نقص است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array