به گزارش ایران دکونومی، اواسط اسفندماه خبری مبنی بر تولید گوشی تقلبی نوکیا در فضای مجازی پخش شد که در نهایت پس از اینکه نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد که مجوز ساخت تلفن همراه این شرکت در ایران به‌جز نماینده رسمی خود به هیچ شرکتی داده نشده، سفیر فنلاند در ایران نیز اعتراض خود را به موضوع تولید گوشی بدون مجوز نوکیا نشان داد.

معاون وزیر صمت در جواب این نامه با بیان اینکه این کار دور زدن تحریم‌هاست، اعلام کرد که این تولید تقلبی گوشی مهم نیست! در ادامه نیز «مجتبی توانگر» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پستی در شبکه اجتماعی X منتشر کرده و به صحبت‌های معاون وزیر صمت واکنش نشان داد و با تشریح اینکه موبایل جزء تحریم‌ها نبوده، به فروش برند جعلی به بهانه تحریم اعتراض کرد. او در این پست همچنین از پیگیری موضوع از وزرای صمت و ارتباطات خبر داد.

حالا «توانگر» در نامه‌ای به «عباس علی آبادی» وزیر صمت پیرامون حواشی اخیر تولید موبایل نوکیای تقلبی اعتراض کرده است.

او در این نامه نوشت: «این روزها اخبار متعددی از فعالیت عجیب یک شرکت داخلی تولید کننده موبایل در رسانه‌ها منعکس شده که شواهد حاکی از آن است که این شرکت بدون مجوز از سوی برند نوکیا اقدام به تولید و توزیع موبایل‌های نوکیا می‌کند و مردم طبقه ضعیف به عنوان مشتریان اصلی گوشی‌های دکمه‌ای بدون اطلاع از این موضوع اقدام به خرید گوشی‌هایی می‌کنند که نه تنها توسط شرکت نوکیا تولید نشده، بلکه از قطعات غیراصل بهره برده است.

نکته عجیب به نظر می‌رسد وزارت صمت به بهانه حمایت از تولید داخـل و تحریم های خارجی، مجوز به این شرکت اعطا کرده است. سوال اینجاست که این مجوز با چه منطقی در اختیار این شرکت قرار گرفته است؟

امروز کدام شهروند می‌تواند با سیاست مدیران وزارت صمت به برندهای موجود در بازار ایران اعتماد کند.
چطور سامانه همتا به IMEI غیرواقعی اجازه فعالیت در شبکه را می‌دهد؟ فعالیت این گوشی‌ها چه تبعات امنیتی به همراه خواهند داشت؟
اظهارات نسنجیده آن وزارتخانه در خصوص حمایت از موبایل تقلبی تبعات بین‌المللی برای ایران به همراه خواهد داشت.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array