به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال تصمیم فدرال رزرو برای ثابت نگاه داشتن نرخ بهره، قیمت نفت بازگشتی قوی داشت و در روز پنجشنبه (11 آبان) بیش از 1 درصد افزایش یافت و به طور بالقوه به یک کاهش سه روزه پایان داد. به نظر می‌رسد که این افزایش ناشی از افزایش احساسات ریسک پذیری در بازارهای مالی است.

در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنت تحویلی دریای شمال در کانال 85 دلار و 64 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد، که نسبت به روز گذشته (10 آبان) 0.47 درصد یا 0.4 دلار افزایش نشان می‌دهد.

تاثیر جهانی ثابت ماندن نرخ بهره بر بازار نفت

معاملات آتی نفت برنت با 1.1 درصد افزایش به 85.52 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که همتای آمریکایی آن، وست تگزاس اینترمدیت، به طور مشابه با 1.1 درصد افزایش به 81.35 دلار در هر بشکه رسید. پس از اعلام ثابت ماندن نرخ بهره فدرال رزرو، افزایش قیمت نفت هم‌زمان با افزایش عمومی سایر دارایی‌های مالی صورت گرفت.

تنش های ژئوپلیتیک در خاورمیانه

سرمایه‌گذاران بر خاورمیانه متمرکز هستند که تهدیدی بالقوه برای اختلال در عرضه نفت است. یک خبر قابل توجه، درخواست رهبر ایران از کشورهای مسلمان برای توقف صادرات نفت و مواد غذایی به سرزمین‌های اشغالی است. ایران، یکی از اعضای اوپک است که در سال 2022 حدود 2.5 میلیون بشکه در روز تولید داشت.

تقاضای جهانی نفت و آمارهای ذخیره‌سازی ایالات متحده

در حوزه تقاضای نفت، تحلیلگران جی پی مورگان بیان کردند که تقاضای جهانی در ماه اکتبر به 102.1 میلیون بشکه در روز رسید که اندکی کمتر از برآورد قبلی آنها بود. همزمان، آمار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، افزایش ذخایر نفت خام این کشور را نشان می‌دهد و آن را ناشی از روند کند راه‌اندازی مجدد پالایشگاه‌ها می‌داند.

چشم‌انداز بازارهای نفت: احتیاط غالب است

با در نظر گرفتن تصمیم اخیر فدرال رزرو و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، احساسات بازار نفت به سمت احتیاط متمایل است. بازگشت نامحسوس قیمت‌ها ممکن است کوتاه‌مدت باشد؛ به‌ویژه وقتی عوامل زمینه‌ای را در نظر بگیریم.

شایان ذکر است، درخواست رهبر ایران برای توقف صادرات نفت و مواد غذایی، سایه‌ای از عدم اطمینان بر پویایی عرضه می‌اندازد. این تحولات همراه با گزارش جی پی مورگان مبنی بر کاهش تقاضای جهانی نفت و افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده، باد مخالفی را برای قیمت نفت ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، نشست آتی بانک مرکزی انگلیس و دورنمای تورم ضعیف منطقه یورو تنها به احتیاط غالب در چشم‌انداز میان مدت بازار می‌افزاید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array