به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی استرالیایی بلک‌مجیک دیزاین (Blackmagic Design) اپلیکیشن دوربین جدیدی را برای دستگاه‌های اندرویدی معرفی کرده است که با نام Blackmagic Camera به صورت رایگان در گوگل پلی قابل دانلود است. به گفته این شرکت، این اپلیکیشن حرفه‌ای در حال حاضر فقط با دستگاه‌های سامسونگ و پیکسل سازگار است. ناگفته نماند که اپلیکیشن Blackmagic Camera سال گذشته برای سیستم عامل iOS عرضه شده بود.

این برنامه بر مبنای نرم‌افزاری استوار است که دوربین‌های Blackmagic را تقویت می‌کند و رابط کاربری آشنا، کنترل‌های دستی و ویژگی‌های فیلمبرداری دیجیتال را برای بهبود نتایج نهایی ارائه می‌کند و مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های کاربردی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

ویژگی‌های اپلیکیشن حرفه‌ای ادیت فیلم بلک‌مجیک در اندروید

بلک‌مجیک در بیانیه‌ مطبوعاتی خود در مورد نسخه‌ اندرویدی برنامه Blackmagic Camera گفته است که این اپلیکیشن بر مبنای سیستم‌عامل دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتالی این شرکت ساخته شده است و می‌تواند ابزارهای حرفه‌ای فیلم‌برداری متعددی را دراختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار بدهد.

دوربین بلک مجیک برای اندروید

به‌واسطه رابط کاربری آشنای، Blackmagic Camera  امکان دسترسی سریع به کنترل‌های مهم نمایش وضعیت ضبط و پارامترها، پیک فوکوس، هیستوگرام، نوردهی و خطوط کادر برای کاربران فراهم می‌شود. به‌علاوه، اعمال تنظیمات پیشرفته‌تر مثل کدک‌های پشتیبانی‌شده و تنظیم طیف رنگی ازطریق گزینه تنظیمات اختصاصی در این برنامه امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه Blackmagic Camera این است که می‌توان دردست گرفتن گوشی در حالت عمودی، به صورت افقی با اندازه 16:9 عکسبرداری و فیلمبرداری کرد.

به‌علاوه، نسخه‌ اندروید Blackmagic Camera به‌صورت یکپارچه با نرم‌افزار تدوین حرفه‌ای فیلم DaVinci Resolve و سرویس ابری Blackmagic Cloud ادغام شده و به کاربر اجازه خواهد داد ویدیوهای ضبط‌شده خود را در کمترین زمان با این ابزار تدوین همگام‌سازی نماید. این برنامه به قابلیت چت داخلی نیز مجهز شده است که می‌تواند به تسهیل انجام کارهای گروهی کمک کند.

پیش‌نمایش کلیپ‌ها نیز همراه با مدت زمان فیلم، کد زمانی و نام فایل با اسکرابر ممکن شده است. به‌علاوه اینکه نمای کوچک تمام کلیپ‌های ضبط شده در تپ مدیا (media tab) در دسترس قرار خواهد گرفت.

هنوز فهرست کامل دستگاه‌هایی که از Blackmagic Camera پشتیبانی می‌کنند منتشر نشده است و طبق اعلام شرکت، این برنامه فعلاً با برخی از مدل‌های منتخب گوشی‌های سامسونگ و گوگل مثل سری پیکسل 7 و 8 و گلکسی S23 اولترا و گلکسی S24 اولترا سازگاری دارد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array