به گزارش ایران دکونومی، اخیراً بخشنامه‌ای در خصوص سود بازرگانی تلفن همراه از سمت گمرک ابلاغ شده است که بند پنجم آن که به برند اپل مربوط می‌شود. در این نامه مطرح شده که «واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ تعیین شده است.»

اما طولی نکشید که این بخش از نامه که «واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع اعلام شده» با واکنش و تکذیب سازمان توسعه تجارت مواجه شد.

«باقری زمردی» مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در این‌باره گفت که واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ ممنوع است، اما مدل‌های قبلی آیفون ممنوعیت ورود به کشور ندارند. وی همچنین اعلام کرد که سود بازرگانی ۹۶ درصد مربوط به همه برندهای آیفون است.

با این وجود، گمرک براساس بخشنامه‌ای که منتشر شده بود، عمل و اعلام کرد که واردات انواع آیفون به کشور ممنوع است.

«عبدالمهدی اسدی» رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در خصوص انتشار بخشنامه اخیر در مورد گوشی تلفن همراه آیفون به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: «بخشنامه‌ای که صادر شده پر از ابهام و تناقض است و مانند فیلم‌های برخی کارگردانانی است که پایانی باز دارند و فقط تمام فشار این داستان را روی گردن ما انداخته‌اند.»

به گفته وی، گمرک ایران اعلام کرده است که آیفون ۱۳ را هم ترخیص نمی‌کند و واردات تمام مدل‌های آیفون بسته شده است.

اسدی با اشاره به آخرین صحبت‌هایی که روز چهارشنبه هفته گذشته با گمرک داشته، توضیح داد: «به ما اعلام کرده‌اند که از ۱۶ خرداد ماه اجازه واردات آیفون ۱۳ را هم نمی‌دهیم.»

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: «امروز با سازمان توسعه تجارت جلسه داریم تا درباره این موضوعات صحبت کنیم و تکلیف روشن شود.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array