به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برنامه ویرایش ویدیوی Captions که توسط شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی کلاینر پرکینز (Kleiner Perkins)، اندریسن هوروویتز و سکویا کپیتال (Sequoia Capital) پشتیبانی می‌شود، از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که می‌تواند بر اساس محتوا، به یک ویدیوی ادیت نشده، گرافیک‌های سفارشی، زوم، موسیقی، جلوه‌های صوتی و پس‌زمینه‌های حرکتی اضافه ‌کند.

البته این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با چند محدودیت بزرگ همراه هستند؛ اولاً فیلم باید یک ویدیوی عمودی از صحبت کردن یک فرد باشد و دوم اینکه فقط یک نفر باید در کادر مشخص باشد. اما نکته کلیدی این است که حتی اگر چنین ویدیویی ندارید یا سبک فیلمبرداری شما این نیست، می‌توانید با یک فرمان کوتاه از آواتارهای هوش مصنوعی Captions برای ایجاد یک ویدیو استفاده کنید و در عرض چند دقیقه، فیلمی ادیت شده با ترنزیشن و افکت‌های مختلف دریافت کنید.

میسرا (Misra)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Captions که سال 2021 از اسنپ چت جدا شد در این باره گفته است:

«هدف اصلی ما این است که به مردم اجازه دهیم پیام خود را ساده‌تر انتقال دهند.»

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت فیلم در Captions

به گفته میسرا، Captions قصد دارد سه نوع ابزار ضبط ویدیو را در اختیار عموم مردم قرار دهد. مورد اول، ارائه بهترین ابزار دوربین برای کمک به ضبط است. دومین مورد، ارائه ابزارهای ویرایشی مانند اصلاحات مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای ادیت ویدیوهای ضبط شده به صورت دستی و در نهایت، ارائه گزینه‌ای است که کاربر را حتی از زحمت ضبط کردن ویدئو خلاص کند.

آواتارهای اپلیکیشن Captions

این شرکت در حال حاضر 12 کاراکتر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. اما درنظر دارد هر هفته سه تا چهار شخصیت را به مجموعه خود اضافه کند تاجاییکه بتواند در نهایت، به کاربران اجازه دهد به‌طور کامل شخصیت‌های هوش مصنوعی خود را بسازند.

تقابل فیلم سازان با ابزارهای فیلم‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی

مجموعه ویژگی‌های برنامه Captions می‌تواند ساخت یک کلیپ را به‌میزان قابل توجهی ساده کند. مردم عادی می‌توانند تنها با انتخاب چند گزینه کلیپ مورد نظر خودشان را ساخته و تولید محتوا کنند. ولی این قابلیت ممکن است برای سازندگانی که ساعت‌ها برای تولید یک محتوا وقت می‌گذارند، مشکل‌ساز باشد. این حالی است که Captions مدعی شده است به‌زودی امکان استفاده همزمان از دو آواتار را نیز در این برنامه فراهم خواهد کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array