به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بای‌بیت (Bybit) یک کارت نقدی جدید راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از دارایی‌های ارز دیجیتال، پرداخت‌ها و برداشت پول نقد را انجام دهند.

کارت بای‌بیت در شبکه مسترکارت عمل می‌کند و امکان انجام تراکنش‌های مبتنی بر فیات را با برداشت از موجودی ارزهای دیجیتال در صورت استفاده برای پرداخت کالاها و خدمات فراهم می‌کند. این سرویس با راه‌اندازی یک کارت مجازی رایگان برای خرید آنلاین آغاز می‌شود، در حالی که کارت‌های نقدی فیزیکی قرار است در آوریل 2023 (فروردین 1402) در دسترس باشند.

این سرویس با بیت کوین USDC کار خواهد کرد موجودی حساب‌های کاربری بسته به کشور، محل سکونت کاربر، پرداخت‌ها به طور خودکار موجودی این ارزهای دیجیتال اولیه را به یورو یا پوند تبدیل می‌کند.

برداشت‌های خودپرداز و پرداخت‌های جهانی محدود به دارایی‌های انبوه ارز دیجیتال حساب بای‌بیت کاربر خواهد بود. این کارت‌ها توسط ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پرداخت مستقر در لندن موروند (Moorwand) صادر می‌شود.

بیت

عرضه کارت‌های نقدی مجازی و فیزیکی بای‌بیت چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که صرافی مستقر در دبی اعلام کرد که انتقال بانکی به دلار آمریکا را متوقف می‌کند. تعلیق سپرده‌ها و برداشت‌های دلاری توسط یکی از شرکای آن به دلیل “قطع خدمات” بود.

کاربران بای‌بیت می‌توانند با استفاده از کیف پول ادویکش (Advcash) و کارت‌های اعتباری به سپرده‌گذاری دلاری ادامه دهند، در حالی که از کاربران خواسته می‌شود تا هر گونه برداشت دلاری معلق را تا 10 مارس (19 اسفند) انجام دهند.

هنگامی که بانک سیلورگیت (Silvergate) اعلام کرد که شبکه پرداخت دارایی‌های دیجیتال خود را در 4 مارس (13 اسفند) قطع می‌کند، صرافی‌ها و معاملات رمزارزی مستقر در ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفتند.

در همین حال، گزارشی در پایان فوریه 2023 (اوایل اسفند 1401) نشان می‌دهد که مسترکارت و ویزا از اعلام یا آغاز مشارکت مستقیم بیشتر با صنعت ارزهای دیجیتال و بلاکچین خودداری می‌کنند.

مستر کارت از طریق مشارکت‌های جدید گزینه‌های پرداخت را در USDC بررسی کرده است، در حالی که ویزا به برنامه‌هایی اشاره کرده است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا در سال 2023 ارزهای دیجیتال در پلتفرم خود را به فیات تبدیل کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array