به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اعلامیه‌ای که صرافی بزرگ بایننس روز هفتم مارس (16 اسفند) منتشر کرد، 11 توکن دیگر به گزارش اثبات ذخیره (PoR) این صرافی رمزارزی اضافه شده است که عبارتند از مَسک نتورک (MASK)، انجین کوین (ENJ)، وزیراکس (WRX)، گراف (GRT)، کرومیا (CHR)، کورو دائو (CRV)، وان اینچ نتورک (1INCH)، پاورپول (CVP)، هش فلو (HFT)، اس‌اس‌وی نتورک (SSV) و دوج کوین (DOGE).

طبق آخرین به‌روزرسانی بایننس، این صرافی در سیستم اثبات ذخیره (PoR) خود اکنون بیش از 63 میلیارد دلار در 24 دارایی دارد. بیت کوین، اتریوم و تتر (USDT) به ترتیب با ارقامی معادل 12.7 میلیارد دلار، 7.1 میلیارد دلار و 16.3 میلیارد دلار در موجودی حساب مشتریان، بزرگترین دارایی‌های این صرافی را تشکیل می‌دهند.

«سیستم اثبات ذخیره (Proof-of-Reserves) ما به‌تازگی به‌روزرسانی شده است. ما تعداد 11 توکن‌ را به توکن‌های تحت پوشش خود اضافه کردیم و در مجموع به عدد 24 رسیده‌ایم.»

اگرچه پس از فروپاشی صرافی رمزارزی اف تی ایکس (FTX)، بسیاری از صرافی‌ها روش اثبات ذخیره (PoR) را برای شفافیت هرچه بیشتر اتخاذ کرده‌اند، کارشناسان بارها درباره محدودیت‌های این روش به کاربران هشدار داده‌اند. این محدودیت‌ها شامل فقدان اطلاعات مربوط به استفاده از اهرم، وثیقه و اثبات بدهی‌های مربوطه است که نمی‌توان آنها را فاش کرد، مگر اینکه صورت‌های مالی ضمیمه POR تکمیل گردد.

اثبات ذخیره بایننس

سازوکار سیستم اثبات ذخیره در بایننس

به گفته بایننس، گزارش اثبات ذخیره (PoR) آن از درخت مرکل (Merkle) برای جمع‌آوری داده‌های درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند، به این شکل که کاربران با علم به اینکه دارایی‌هایشان به نسبت 1:1 در اختیار ماست، می‌توانند با خیال آسوده به کار خود ادامه دهند. در ماه فوریه 2023 (بهمن)، این صرافی با پیاده‌سازی اثبات‌های غیرتعاملی دانش صفر (ZK-SNARK ها)، به‌روزرسانی بزرگی در سیستم اثبات ذخیره (PoR) خود انجام داد، که طبق اعلام بایننس “حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران را در طول فرآیند تأیید افزایش می‌دهد.”

کوین تلگراف پیش از این، در تاریخ 16 دسامبر 2022 (25 آذر) گزارش کرده بود که شرکت خدمات حسابرسی آفریقای جنوبی مازارس (Mazars)، حسابرسی گزارش اثبات ذخیره (PoR)  بایننس را از وبسایت خود حذف کرده است و انجام چنین خدماتی را برای صرافی‌های رمزاری به طور کامل متوقف می‌کند.

این شرکت روز 7 دسامبر (16 آذر) گفته بود که بیت کوین و دارایی‌های کراس چین بیت کوین متعلق به بایننس در آن زمان “به طور کامل وثیقه” شده بودند. با این حال، مازارس اظهار داشت که روش‌های حسابرسی آن بر اساس روش‌های توافق شده (AUP) استوار هستند و شامل حسابرسی مالی نمی‌شوند. افزون بر این، دامنه این روش‌های توافق شده (AUP) نیز محدود بود، زیرا سایر توکن‌های را مورد بررسی قرار نمی‌داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array