به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از روز 14 فوریه (25 بهمن)، شاهد بودیم که بایننس کوین (BNB) با قرار گرفتن در یک مسیر صعودی قدرتمند، موفق شد طی دو روز، خود را به مرز 325 دلار برساند؛ اما با تغییر روند حرکت بیت کوین، این دارایی دیجیتال نیز همگام با سایر آلتکوین‌ها، روندی نزولی را در پیش گرفت و تقریباً تمام دستاوردهای اخیر خود را از دست داد.

در حال حاضر، چهارمین رمزارز بزرگ بازار، با 1.26 درصد افزایش قیمت در بازه زمانی 24 ساعته، با قیمت 306.19 دلار معامله می‌شود.

ولی آیا خریداران می‌توانند در هفته پیش رو به این روند نزولی کوتاه مدت پایان دهند؟ مسلماً یک پامپ سریع و در پی آن، یک اصلاح آهسته‌تر می‌تواند به این معنا باشد که قیمت احتمالاً پس از یک دوره اصلاح، بار دیگر شروع به صعود کرده و مقاومت قبلی را پشت سر می‌گذارد.

رالی قدرتمند اخیر منجر شد که روز 14 فوریه یک بلوک سفارش صعودی در منطقه 286 تا 294 دلار ایجاد شود. این بلوک سفارش (H4) که در تصویر با رنگ فیروزه‌ای مشخص شده است، می‌تواند در روزهای آینده فرصت خرید را در پی داشته باشد.

نمودار چهارساعته بایننس کوین

در همین حال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار چهارساعته بایننس کوین، زیر سطح 50 قرار گرفته و از وجود یک مومنتوم نزولی قوی برای بایننس کوین خبر می‌دهد. اُسیلاتور حجم (volume oscillator) نیز افزایش زیادی را در حجم معاملات نشان نمی‌دهد. ناگفته نماند که افت حجم معاملات در روزهای آخر هفته چندان دور از ذهن نیست.

سقف و کف قیمت امروز در کندل روزانه بایننس کوین می‌تواند مشخص کننده سطوحی بحرانی باشد که طی هفته آینده باید با دقت زیر نظر داشت. می‌توان انتظار داشت که قیمت با حرکت به سمت بلوک سفارش مذکور و شکستن ساختار صعودی بازار در بازه‌های زمانی پایین‌تر مانند تایم فریم 1 ساعته، فرصت خوبی برای خرید در اختیار گاوها قرار دهد. ولی ادامه روند نزول و حرکت به زیر تراز 283 دلار این چشم‌انداز صعودی را باطل خواهد کرد.

کاهش بهره باز و غلبه احساسات نزولی بر بازار بایننس کوین

بازار معاملات آتی نتوانسته است احساسات صعودی را در بازار برانگیزد به‌طوری که همزمان با کاهش قیمت، شاهد افت بهره باز نیز بوده‌ایم. این بدان معناست که پوزیشن‌های لانگ (خرید) کم‌کم کاهش یافته و احساسات نزولی بازار تقویت شده است. نرخ تأمین مالی پیش‌بینی‌شده نیز در محدوده منفی قرار گرفته و به نوبه خود نشان می‌دهد که پوزیشن‌های فروش غالب هستند.

در همین حال، اُسیلاتور دلتای تجمعی (CVD) نیز علی‌رغم افزایش طی ساعات اخیر، در یک روند نزولی قرار دارد. این افزایش جزئی برای تغییر روند کافی نخواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array