به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بایننس اعلام کرده است که سرویس بایننس کانکت (Binance Connect)، بازوی کنترل شده خرید و فروش ارز دیجیتال این صرافی روز 16 آگوست (25 مرداد) به کار خود پایان می‌دهد.

صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) بای‌سوآپ (Biswap) روز گذشته توییت کرد که بایننس «تصمیم سختی برای غیرفعال کردن بایننس کانکت گرفته است، زیرا ارائه‌دهنده خدمات پرداخت کارت آن دیگر از این سرویس پشتیبانی نمی‌کند». سخنگوی بایننس اعلام کرد:

« ما در بایننس، به طور دوره‌ای محصولات و خدمات خود را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم که منابع ما همچنان بر انجام اقداماتی هم راستا با استراتژی بلندمدت ما متمرکز هستند. در شش سال گذشته، بایننس از یک صرافی به یک اکوسیستم جهانی بلاکچین با خطوط تجاری متعدد تبدیل شده است. ما به طور مداوم رویکرد تجاری خود را متناسب با نیازهای در حال تغییر بازار و کاربران تطبیق داده و در صورت نیاز آنها را اصلاح می‌کنیم.»

بایننس کانکت

پیشینه بایننس کانکت

سرویس بایننس کانکت که روز 7 مارس 2022 (16 اسفند 1400) راه اندازی شد، در ابتدا با نام بیفینیتی (Bifinity) شناخته می‌شد. این سرویس به‌عنوان ارائه‌دهنده پرداخت‌های فیات به کریپتو عمل می‌کرد و در واقع ارتباطی میان شرکت‌های ارز دیجیتال با سیستم مالی سنتی برقرار می‌نمود. این پلتفرم در زمان راه‌اندازی خود از 50 ارز دیجیتال و روش‌های پرداخت فیات مختلف از جمله ویزا کارت و مسترکارت پشتیبانی می‌کرد. در همان روز، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) نگرانی خود را از ارائه وام 36 میلیون دلاری قابل تبدیل بیفینیتی (Bifinity) به شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال اکونکس (Eqonex) لیست شده در بازار نزدک ابراز کرد.

مرجع راهبرد امور مالی انگلستان گفت به دنبال این سرمایه‌گذاری، برخی از مالکان شرکت مادر بیفینیتی (Bifinity) یعنی بایننس گروپ (Binance Group ) که در بریتانیا قانونی نیست، ممکن است به عنوان مالکان ذینفع اکونکس (Eqonex) در نظر گرفته شوند. افزون بر این، بایننس کانکت به‌عنوان ارائه‌دهنده رمپ تبدیل ارزهای فیات به رمزارز برای کیف‌پول خود حضانتی تراست ولت این شرکت نیز فعالیت می‌کرد.

گفتنی است که در همین ماه، بایننس استرالیا خدمات ارزهای فیات خود را به دلیل مشکلات پیش آمده با تامین‌کنندگان شخص ثالث به حالت تعلیق درآورد. در ماه ژوئن (خرداد و تیر) نیز رگولاتورهای آلمانی درخواست مجوز خدمات حضانت رمزارزهای بایننس را رد کردند. با این حال، در ماه جولای (مرداد)، این شرکت مجوز راه‌اندازی یک کارگزاری رمزارزی را از رگولاتورهای دبی دریافت کرد. این صرافی در حال حاضر به اتهام فعالیت به عنوان یک صرافی بدون مجوز در ایالات متحده درگیر یک پرونده قضایی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و کمیسیون معاملات آتی کالا است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array