به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی جهانی ارزهای دیجیتال بایننس از راه‌اندازی یک پلتفرم دارایی دیجیتال تنظیم و قانون‌گذاری شده در قزاقستان در بحبوحه مشکلات نظارتی فزاینده در غرب خبر داد. راه‌اندازی پلتفرم جدید در یک رویداد مطبوعاتی در 20 ژوئن 2023 (30 خرداد 1402) با حضور نمایندگان صنعت بانکداری قزاقستان و رهبری بایننس قزاقستان اعلام شد.

صرافی ارزهای دیجیتال در ماه آگوست گذشته(مرداد 1401) مجوز فعالیت در قزاقستان و مجوز دائمی برای ارائه پلتفرم دارایی دیجیتال و ارائه خدمات نگهبانی در مرکز مالی بین‌المللی آستانه (AIFC) در این کشور را از سازمان خدمات مالی AIFC در اکتبر گذشته(مهر 1401) دریافت کرد.

پلتفرم جدید مجموعه‌ای از خدمات مبتنی بر ارز دیجیتال و فیات را برای کاربران قزاقستانی ارائه می‌کند که شامل خدمات مبادله و تبدیل، واریز و برداشت فیات و نگهداری دارایی‌های کریپتو می‌شود.

خدمات بانکی توسط بانک فریدم فایننس (Freedom Finance) قزاقستان ارائه خواهد شد که به کاربران جدید مبادله دارایی‌های دیجیتال اجازه می‌دهد تا وجوه فیات را به حساب‌های خود در این پلتفرم انتقال دهند. در حال حاضر دو کانال فیات برای واریز و برداشت وجود دارد که شامل کارت‌های بانکی و انتقال بانکی از طریق فریدم فایننس بانک می‌باشد.

آخرین حرکت برای صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات در بحبوحه مشکلات فزاینده نظارتی در ایالات متحده و چندین کشور اروپایی انجام شده است. بایننس در حال حاضر درگیر دعوای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و همچنین دعوی از کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) است.

بایننس

جدا از مشکلاتی که در ایالات متحده دارد، صرافی ارز دیجیتال با فشار قانونی چندین کشور اروپایی نیز مواجه است. یک گزارش حاکی از آن است که این صرافی از اوایل سال 2022 (اواخر 1400) در فرانسه به اتهام پولشویی تحت بررسی بوده است. این صرافی پس از ناکامی در تامین مجوز ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی از رگولاتورهای هلند، مجبور شد از بازار هلند خارج شود. صرافی کریپتو همچنین برای پایان دادن به خدمات خود در بریتانیا و قبرس امور خود را انجام داد.

بایننس ادامه داد که خروج خود از چندین کشور اروپایی طی چند هفته گذشته برای تمرکز بر مطابقت با مقررات بازار دارایی‌های رمزارزی مورد تایید اتحادیه اروپا (MiCA) بوده است. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که تنظیم‌کننده‌های اروپایی در حال همکاری با SEC بر روی تحقیقات بایننس هستند.

بایننس تنها صرافی جهانی ارز دیجیتال نیست که در بحبوحه عدم اطمینان مقرراتی فزاینده در ایالات متحده و اروپا به بازار آسیا چشم دوخته است. صرافی ارز دیجیتال جمینای برنامه‌های خود را برای تمرکز بر منطقه آسیا و اقیانوسیه با افزایش کارکنان در بخش سنگاپور این صرافی و ایجاد یک بخش مهندسی در هند اعلام کرد.

با ظهور هنگ کنگ به عنوان یک مرکز ارز دیجیتال در حال رشد، بسیاری از پلتفرم‌های رمزارزی نیز در حال ارزیابی برنامه‌های خود برای ورود به کشور هستند و قانون‌گذاران در این کشور از هم اکنون از شرکت‌هایی مانند کوین بیس برای راه‌اندازی دفتر خود دعوت کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array