به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس اعلام کرده است به دنبال توقف ضرب توکن‌های جدید استیبل کوین بایننس یو اس دی (BUSD) توسط شرکت پاکسوس (Paxos)، از تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) پشتیبانی از همه محصولات مرتبط با این استیبل کوین را متوقف خواهد کرد.

در اطلاعیه روز 29 نوامبر (8 آذر) این صرافی آمده است که کاربران باید قبل از تاریخ 15 دسامبر کلیه موجودی BUSD خود در صرافی را به دارایی‌های دیگر تبدیل و یا از صرافی خارج کنند. از روز 31 دسامبر (9 دی)، بایننس قابلیت برداشت BUSD را نیز غیرفعال خواهد کرد. در آن مرحله، وجوه باقی‌مانده به طور خودکار برای کاربران خاص به فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) تبدیل می‌شود.

«طبق مذاکرات انجام شده، بایننس پشتیبانی از BUSD را از روز 15 دسامبر 2023 به حال تعلیق درمی‌آورد. کاربران می‌توانند موجودی BUSD خود را بدون پرداخت کارمزد به FDUSD تبدیل کنند.»

— (binance@) . 29 نوامبر 2023

این جدیدترین اقدام بایننس در خصوص قطع خدمات مرتبط با استیبل کوین بومی خود بوده است. این صرافی اعلام کرده بود که قصد دارد قبل از فوریه 2024 به تدریج پشتیبانی از از این استیبل کوین را متوقف کند و این کار را با قطع سرویس وام و استقراض این استیبل کوین در ماه اکتبر آغاز کرد.

بایننس یو اس دی BUSD

پیگیری‌های قضایی درباره BUSD

لازم به ذکر است که فوریه گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در اطلاعیه ولزی که برای پاکسوس، ناشر این استیبل کوین صادر کرد، مدعی شد BUSD یک اوراق بهادار ثبت نشده است. وزارت خدمات مالی نیویورک نیز به این شرکت دستور داد تا صدور BUSD را متوقف کند.

گفتنی است که بعد از اعلام توافق دوجانبه بایننس و مقامات قضایی ایالات متحده و کناره‌گیری چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل و بنیانگذار این صرافی، رئیس بازارهای منطقه‌ای صرافی بایننس یعنی ریچارد تنگ (Richard Teng)، به جای به سمت مدیرعاملی بایننس انتخاب شد.

قبل از ماه آگوست، BUSD یکی از بزرگترین استیبل کوین‌ها از نظر ارزش بازار بود که کل سرمایه بازار آن در نوامبر 2022 به بیش از 23.3 میلیارد دلار رسید. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار این استیبل کوین تقریباً 1.7 میلیارد دلار است که بیش از 92 درصد کاهش در طول 12 ماه گذشته را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array