به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به خروج از بازارهای اصلی در بحبوحه مخالفت مداوم قانون‌گذاران جهانی ادامه می‌دهد.

بایننس مارکتز لیمیتد (Binance Markets Limited) به اختصار(BML)، زیرمجموعه بایننس در بریتانیا، رسماً ثبت نام در اداره رفتار مالی (FCA) را لغو کرد.

رگولاتور در وب سایت خود اعلام کرد، پس از لغو ثبت، هیچ نهاد بایننس توسط FCA مجاز به ارائه خدمات در بریتانیا نیست.

طبق گفته FCA، این مرجع درخواست لغو مجوزهای BML توسط بایننس را با این مرجع در 30 می 2023 (9 خرداد 1402) تکمیل کرد.

رگولاتور در به‌روزرسانی در 7 ژوئن (17 خرداد) خاطرنشان کرد: “بعد از تکمیل لغو مجوزها، شرکت دیگر توسط FCA مجاز نیست.”

به گفته یک مدیر منطقه‌ای بایننس، لغو ثبت نام BML تأثیر عملیاتی بر بایننس نداشته است، زیرا هرگز در کشور عملیاتی نشده است.

ایلیر لارو (Ilir Laro)، مدیر زیرمنطقه‌ای بایننس برای رشد در بریتانیا و اروپا، استدلال می‌کند که BML هرگز هیچ نوع تجارت تنظیم شده را در بریتانیا انجام نداده است. او اضافه کرد:

“BML با موفقیت در سال 2020 (1399) توسط بایننس گروپ خریداری شد و قصد داشت یک تجارت تحت نظارت را در بریتانیا راه‌اندازی کند. با این حال، این تلاش موفقیت‌آمیز نبود و از آن زمان پس از کسب آن، متوقف مانده است.”

لارو روز یکشنبه در توییتر به این نکته اشاره کرد که بایننس هنوز دارای پنج نهاد تحت نظارت در اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و سوئد است. وی خاطرنشان کرد: در حالی که مایکا (MiCA) در سال 2024/25 به اجرا در می‌آید، ما تمرکز خود را به سمت آماده‌سازی سوق می‌دهیم که به معنای تثبیت کردن گذرنامه در سراسر اروپا است.

همچنین مدیر اجرایی به دلایل عقب‌نشینی مقرراتی بایننس در کشورهایی مانند قبرس، هلند و نیجریه اشاره کرد.

بایننس قبلاً تاحدودی مشکلات نظارتی در بریتانیا داشت. در سال 2021 (1401)، FCA به بایننس دستور داد تا تمام فعالیت‌های نظارتی در کشور را متوقف کند.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که پاتریک هیلمن (Patrick Hillmann)، مدیر ارشد استراتژی بایننس، تعهد شرکت را به تنظیم مقررات در بریتانیا در میان مشکلات بایننس در ایالات متحده ابراز کرد. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بایننس با دو شکایت مدنی از سوی تنظیم کنندگان ایالات متحده، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا مواجه است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array