به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی جهانی ارزهای دیجیتال بایننس به تازگی اعلام کرده که موفق شده است مجوز ارائه خدمات به ساکنان السالوادور را دریافت کند. بایننس در اطلاعیه‌ای که روز هشتم آگوست (17 مرداد) منتشر نمود، گفت که بانک مرکزی السالوادور درخواست این صرافی مبنی بر دریافت مجوز ارائه خدمات بیت کوین را تایید کرده و کمیسیون ملی دارایی‌های دیجیتال این کشور نیز مجوز دائم راه‌اندازی یک پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی را به این صرافی اعطا نموده است. این تأییدیه نظارتی به بایننس اجازه می‌دهد تا «محصولات و خدمات سفارشی» مرتبط با رمزارزها را در این کشور آمریکای لاتین ارائه دهد.

«بایننس اکنون اولین صرافی رمزارزی با مجوز کامل در السالوادور است! ما اکنون در 18 بازار در سراسر جهان، یعنی بیش از هر صرافی رمزارزی دیگری، از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و دبی، تأییدیه رسمی و مجوز ثبت دریافت کرده‌ایم.»

— (@binance) . هشتم آگوست 2023

مین لین (Min Lin)، رئیس بایننس در آمریکای لاتین، گفت که تکمیل فرآیند صدور مجوز «ماه‌های زیادی» به طول انجامیده است. السالوادور در سال 2021 و به دنبال فشارهای رئیس جمهور دوستدار رمزارز خود یعنی نجیب ابوکیله و تصویب قانون بیت کوین، این ارز رمزپایه را در کنار دلار آمریکا به عنوان پول قانونی این کشور به رسمیت شناخت.

بایننس السالوادور

در ماه آوریل امسال، کمیسیون ملی دارایی‌های دیجیتال السالوادور مجوز ارائه خدمات دارایی دیجیتال را به شرکت Bitfinex Securities السالوادور اعطا کرد. این شرکت عمدتاً مستقل از صرافی‌های جهانی خود عمل می‌کند.

صرافی جهانی بایننس و شرکت‌های تابعه آن، تاکنون تأییدیه ارائه خدمات رمزارزی را در بسیاری از کشورها دریافت کرده‌اند. در روز اول آگوست (10 مرداد)، این شرکت اعلام کرد که شعبه جدیدش را در ژاپن راه‌اندازی کرده است و شعبه مستقر در دبی آن ماه جولای مجوز فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی امارات دریافت نمود.

این در حالی است که این پلتفرم معاملاتی همچنان در ایالات متحده، با فشار قانون‌گذاران و رگولاتورها مواجه است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه ژوئن به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده و فعالیت غیرقانونی علیه بایننس شکایت کرد و کمیسیون معاملات آتی کالا نیز در ماه مارس این صرافی و مدیر عامل آن، چانگ پنگ ژائو را به اتهام نقض مقررات معاملات و مشتقات مورد هدف قرار داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array