به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در تاریخ 12 می (22 اردیبهشت) در توییتر اعلام کرد که از بازار کانادا خارج خواهد شد. این صرافی خروج خود را فعالانه خواند، زیرا دستورالعمل‌های جدید صادر شده توسط تنظیم‌کننده‌های کانادا همچنان به صنعت ارز دیجیتال این کشور آسیب می‌زند.

بایننس در حال پیوستن به برخی از رقبای کوچکتر خود در خروج از کانادا است که با معرفی قوانینی توسط مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) در 22 فوریه (3 اسفند) به وجود آمده است که آنها را ملزم می‌کند تا تعهدات جدید را ثبت کنند و به محدودیت‌های اضافه شده پایبند باشند.

اگرچه بنا به گزارش‌ها، بایننس یک تعهد پیش ثبت نام جدید ارائه کرده بود، اما در توییتی توضیح داد:

“متأسفانه، راهنمایی‌های جدید مربوط به استیبل کوین‌ها و محدودیت‌های سرمایه‌گذار ارائه‌شده به صرافی‌های کریپتو باعث می‌شود تا در حال حاضر بازار کانادا دیگر برای بایننس قابل دوام نباشد.”

قوانین جدید CSA شرکت‌ها را از اجازه دادن به مشتریان کانادایی برای انعقاد قراردادهای رمزارزی برای خرید و فروش هر دارایی رمزارزی که خود یک اوراق بهادار/مشتق است منع می‌کند و استیبل کوین‌ها را به عنوان یک اوراق بهادار تعریف می‌کند.

متأسفانه، امروز اعلام می‌کنیم که بایننس به سایر کسب‌وکارهای برجسته ارزهای دیجیتال برای خروج فعالانه از بازار کانادا ملحق خواهد شد.

مایلیم از قانونگذارانی که برای رفع نیازهای کاربران کانادایی با ما همکاری کردند، تشکر کنیم.

— بایننس (@binance) 12 مه 2023

OKX در ماه مارس (اسفند) از بازار کانادا خارج شد و در ماه آوریل (فروردین) توسط صرافی غیرمتمرکز dYdX و بلاکچین فینتک پکسوز (Paxos) دنبال شد.

بایننس به کاربران کانادایی خود ایمیلی ارسال کرد که توسط کوین تلگراف مشاهده شد و به آنها دستور داد تا موقعیت‌های باز خود را تا 30 سپتامبر 2023 (8 مهر 1402) ببندند. هشدار داد: «از اول اکتبر 2023 (مهر)، مشتریان کانادایی فقط در حالت لیکویید قرار خواهند گرفت. صرافی افزود:

“اگرچه ما با دستورالعمل جدید موافق نیستیم، امیدواریم به تعامل با تنظیم‌کننده‌های کانادایی با هدف یک چارچوب نظارتی متفکرانه و جامع ادامه دهیم.”

بایننس در همه استان‌ها و مناطق کانادا به جز انتاریو فعالیت می‌کرد که در مارس 2022 (اسفند 1400) پس از یک اختلاف طولانی با تنظیم‌کننده‌ها از آن خارج شد.

با این حال، همه چیز برای کریپتوفیل‌های کانادایی از بین نمی‌رود. کراکن (Kraken) تعهد پیش ثبت نام جدید را در ماه مارس ثبت کرد و تعهد خود را برای ماندن در کانادا اعلام نمود. CSA تعداد 11 پلتفرم مجاز انجام تجارت با کانادایی‌ها را لیست می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array