به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بایننس آمریکا (Binance.US) روز هفتم ژوئن (17 خرداد) اعلام کرد در پی اقدامات نظارتی اخیر، چند جفت معاملاتی را از این پلتفرم حذف خواهد کرد. این اقدام به دنبال شکایتی صورت گرفته است که اوایل این هفته توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه صرافی بایننس و مدیرعامل آن تنظیم شد.

«پس از بررسی‌های دقیق، بایننس آمریکا تصمیم گرفت چندین جفت‌ معاملاتی پیشرفته را راس ساعت 9 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام روز 8 ژوئن 2023 (18 خرداد) حذف کند. به علاوه، پورتال معاملاتی فرابورس خود را متوقف کرده‌ایم و تصمیم گرفته‌ایم آفرهای خرید، فروش و تبدیل خود را ساده و کارآمدتر نماییم.»

جفت ارزهای حذف شده از بایننس آمریکا

این اقدام بیش از 90 جفت معاملاتی تتر (USDT)، هشت جفت ارز بیت کوین (BTC) و دو جفت بایننس یواس‌دی (BUSD) را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گفته بایننس آمریکا (Binance.US)، قابلیت واریز و برداشت این رمزارزها همچنان در دسترس هستند.

جفت ارزهای حذف شده در بایننس
تصویری از جفت ارزهای معاملاتی که توسط بایننس آمریکا حذف شدند. منبع: Binance.US

سخنگوی تتر در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشته است که این تصمیم می‌تواند یک حرکت پیشگیرانه برای توکن‌های غیر تتر لیست‌شده در این صرافی باشد که احتمالاً توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود.

افزون بر این اقدام، بایننس آمریکا همچنین تعداد تبدیل جفت ارزهای معاملاتی پشتیبانی شده خود را نیز کاهش داده است. در حال حاضر، گزینه‌های خرید، فروش و تبدیل فقط برای تتر (USDT)، یواس‌دی کوین (USDC)، بایننس کوین (BNB)، اتر (ETH)، بیت کوین (BTC)، فچ اِی.آی (FET)، کازماس (ATOM)، آپتوس (APT)، پالیگان (MATIC)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE)، شیبااینو (SHIB)، فانتوم (FTM)، ایپ کوین (APE)، سولانا (SOL)، چین لینک (LINK)، کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT)، گالا (GALA) و آوالانچ (AVAX) در دسترس هستند.

این صرافی تایید کرده است که تبدیل رمزارزها با دلار آمریکا (USD) همچنان امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال، حداکثر مبلغ معامله برای گزینه‌های خرید، فروش و تبدیل به 10 هزار دلار تغییر کرده است. علاوه بر این، پلتفرم معاملاتی فرابورس (OTC) بایننس آمریکا نیز بدون اعلام زمان از سرگیری فعالیت، تعطیل شده است.

همانطور که گفتیم، روز 5 ژوئن (15 خرداد)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده، شکایتی علیه بایننس تنظیم کرد. این رگولاتور ایالات متحده 13 اتهام علیه این صرافی مطرح کرده است که از آن جمله می‌توان به آفرهای ثبت نشده و فروش توکن‌های BNB و BUSD، محصولات Simple Earn و BNB Vault و برنامه استیکینگ آن اشاره کرد.

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در دادخواست خود ادعا کرده است که بایننس نتوانسته است پلتفرم Binance.com خود را به عنوان یک صرافی یا آژانس کارگزار و فروشنده مجاز در این کشور ثبت کند.

تنها یک روز پس از طرح این شکایت علیه بایننس، این کمیسیون به دلایل مشابه، از صرافی کوین بیس نیز شکاست کرد و ادعا نمود که ارزهای رمزنگاری شده محبوب ارائه شده توسط این صرافی، مانند سولانا (SOL)، پالیگان (MATIC) و سندباکس (SAND) شرایط قرار گرفتن در گروه اوراق بهادار را دارا هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array