به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بایننس، بزرگترین پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال جهان، اعلام کرده است که به عنوان بخشی از طرح ارتقاء زیرساخت خود، چندین آدرس سپرده قدیمی را غیرفعال می‌کند. بازنشستگی این آدرس‌های انتخابی به صورت دسته‌ای در چندین بلاکچین از جمله اتر (ETH)، ترون (TRX)، بایننس (BNB) و استلار لومن (XLM) انجام می‌شود.

طبق اعلام بایننس، بازنشستگی آدرس‌های قدیمی یک امر معمول و ضروری برای افزایش امنیت و کارایی پلتفرم‌های معاملاتی برای کاربران آن است. کاربرانی که آدرس‌های سپرده آنها در این طرح قرار گرفته‌اند، اطلاعیه‌ای را از طریق ایمیل دریافت می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهد پس از دریافت اعلان، آدرس و memo جدیدی دریافت کنند. در این ایمیل تاریخ انقضای آدرس‌های قدیمی نیز مشخص می‌شود. آدرس‌های سپرده قدیمی پس از دریافت آدرس جدید توسط کاربران نامعتبر خواهند شد.

بایننس

برای به دست آوردن آدرس سپرده جدید، کاربران باید وارد حساب کاربری خود در بایننس شوند و دستورالعمل‌های ذکر شده در ایمیل دریافتی را مرحله به مرحله دنبال کنند. این مهاجرت برای بازه زمانی بین آوریل تا ژوئن 2023 برنامه‌ریزی شده است. بایننس اطمینان داده است که اگر شخصی به اشتباه دارایی‌هایی را به آدرس‌های منقضی شده ارسال کند، وجوه آن از بین نخواهد رفت؛ هرچند بازپرداخت‌ این وجوه، بلافاصله انجام نمی‌شوند. کاربران باید با استفاده از صفحه «تاریخچه تراکنش‌های خود» به صورت دستی واریزی را از آدرس قدیمی خود انجام دهند.

گفتنی است که صرافی بایننس به طور منظم زیرساخت‌های خود را ارتقاء می‌دهد تا امنیت و کارایی خدمات خود را تضمین کند. این صرافی اخیراً در مورد 191 برنامه غیرمتمرکز پرخطر و غیرقابل اعتماد و توکن‌های جعلی در شبکه بلاکچین بومی خود یعنی بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) ابراز نگرانی‌ کرده است.

تغییر در آدرس‌های سپرده چندین بلاکچین، از جمله اتریوم، درست یک روز قبل از آن صورت می‌گیرد که بایننس برنامه برداشت اتریوم (ETH) را برای کاربران خود فعال کند. پس از راه‌اندازی ارتقاء شاپلا (Shapella) در تاریخ 12 آوریل (23 فروردین)، امکان برداشت میلیون‌ها اتر فراهم شده‌ است و صرافی‌های اصلی و متولیان این کار، قبلاً اقدامات لازم برای برداشت اتر از زنجیره بیکن (Beacon Chain) را انجام داده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array