به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دومین میم کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، یعنی شیبااینو (SHIB) روزهای آخر هفته را در رادار سرمایه‌گذاران سپری می‌کند. این دارایی دیجیتال یک جلسه معاملاتی متلاطم و عجیب را پشت سر گذاشته است.

روز گذشته نمودار قیمت شیبااینو (SHIB) در وبسایت مرجع کوین مارکت کپ سقوط سنگین و بی‌سابقه‌ای را نشان می‌داد. به طوری که بر اساس داده‌های این وبسایت، ارزش میم کوین محبوب بازار به مرز 0.0000000002762 دلار رسیده بود. این باگ تا ساعاتی پیش ادامه داشت و با بیش از 37 درصد کاهش دیگر، قیمت شیبااینو را در حدود 0.0000000001763 نشان می‌داد.

نمودار روزانه شیبااینو

به دنبال این رویداد، جامعه کریپتو به گمانه زنی درباره علت آن پرداختند و حتی گروهی حرکات مرموز یک نهنگ شیبا را مسئول این سقوط می‌دانستند. در حالی که هنوز هیچ خبر موثقی درباره دلیل این ریزش منتشر نشده بود، توجه بازار به فعالیت‌های یک کیف پول عجیب متعلق به یک نهنگ SHIB معطوف شد که سؤالات و نگرانی‌هایی را در جامعه به دنبال داشت.

حرکات عجیب نهنگ شیبااینو (SHIB)

یکی از نهنگ‌های برجسته شیبا اینو (SHIB)، با در پیش گرفتن یک استراتژی جدید، ذخایر عظیم خود را به کیف پول‌های کوچک‌تر تقسیم کرده است. این اقدام شبهاتی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته است.

گفتنی است که پلتفرم Bubble Maps، که یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های رمزارزی است، با انتشار یک رشته توییت، به بررسی این اتفاقات پرداخت. این پلتفرم نه تنها تقسیمات مرموز دارایی در این کیف پول را فاش کرد، بلکه آن را به موسس و بنیانگذار شیبااینو (SHIB) نسبت داده و هویت بنیانگذاران ناشناس آن یعنی ریوشی و شیتوشی کوساما را زیر سوال برد.

شیبااینو

سابقه جابه‌جایی ذخایر این نهنگ شیبااینو به سال 2020 برمی‌گردد؛ زمانی که اندکی پس از راه‌اندازی این پروژه، 100 تریلیون توکن SHIB جمع‌آوری کرد. این دارایی‌ها بعداً در 13 کیف پول پراکنده شدند؛ اقدامی که پیامدهای مهمی در زمینه ردیابی و نظارت بر این دارایی‌ها به همراه داشت. در اوایل سال 2020، این کیف پول‌ها 10 درصد از کل عرضه SHIB را با ارزشی بالغ بر 1 میلیارد دلار در اختیار داشتند.

زمانی که ارزش بازار شیبااینو (SHIB) در سال 2021 به مرز 40 میلیارد دلار رسید، این نهنگ مرموز دارایی‌های SHIB خود را دوباره تقسیم کرد. این بار حرکت او شامل انتقال 60 تریلیون واحد توکن SHIB به شش کیف پول، 30 تریلیون دیگر به یک مجموعه 6 تایی متفاوت و حفظ 10 تریلیون در کیف پول اصلی بود. با این حال، به عقیده Bubble Maps ، حتی اگر هدف دقیق این تراکنش‌ها مشخص نباشد، ولی به نظر می‌رسد مقصد واضحی دارند.

علاوه بر این، از زمان ایجاد این مجموعه از کیف پول‌ها، هیچگونه خرید، فروش یا نقل و انتقالی در آنها صورت نگرفته و کاملاً غیرفعال باقی مانده‌اند و این واقعیتی است که توجه Bubble Maps را به خود جلب کرده است.

در همین حال، Bubble Maps پیامی ناشناس از فردی دریافت کرد که ادعا می‌کرد مالک این کیف پول است و خواستار حذف این رشته توییت شد. فرستنده ابراز نگرانی کرد که این رشته توییت “نقشه‌ای عالی” برای حملات احتمالی به این کیف پول در اختیار مهاجمان بالقوه قرار داده است و به چالش‌های حفظ حریم خصوصی و امنیتی اشاره دارد که هولدرهای بزرگ رمزارزها با آن مواجه هستند.

گفتنی است که دارایی موجود در دو کیف پول بزرگ که هر دو به این فرد ناشناس مرتبط هستند، به 20 کیف پول جدید منتقل شدند و بار دیگر به شک و تردید موجود در فضای کریپتو دامن زد.

قیمت و عملکرد شیبااینو (SHIB )

در زمان نگارش این مطلب، مشکل پیش آمده در این پلتفرم مرجع برطرف شده و نمودار قیمت شیبااینو (SHIB ) به روال معمول خود بازگشته است. براساس داده‌های کوین گکو (CoinGeko)، این دارایی اکنون با رشد 1.56 درصدی، با قیمت 0.000007449 دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه شیبااینو

در همین حال، نرخ توکن‌سوزی شیبااینو با 203.57 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته به 68.48 میلیون رسیده است که به‌نوبه‌خود، توجه زیاد معامله‌گران را به خود جلب کرده است و می‌تواند محرک خوبی برای رشد بیشتر قیمت این دارایی باشد. عرضه فعلی این دارایی دیجیتال، پس از توکن‌سوزی‌های اخیر به 579.71 تریلیون واحد رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array