به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، با وجود وعده‌های ایلان ماسک مبنی بر “بهبود تجربه کاربری برای اکثر کاربران“، روزبه‌روز به باگ‌های این شبکه اجتماعی افزوده می‌شود.

اخیراً چندین نفر از کاربران توییتر گزارش داده‌اند که به بخش فالوورها و فالوئینگ‌های خود و یا هر کاربر دیگری، بی هیچ دلیل مشخصی دسترسی ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا این یک باگ ساختاری است و یا اینکه این عدم دسترسی از تغییرات جدید توییتر محسوب می‌شود.

در این باگ احتمالی، با کلیک کردن بر روی بخش فالوورها و فالوئینگ‌ها، تنها عده کمی از افراد نمایش داده می‌شوند و لیست کامل در دسترس نخواهد بود. مثلاً در اکانت خود ایلان ماسک، مالک کمپانی توییتر، به جای لیست کامل 339 نفری که او دنبال می‌کند، تنها 64 حساب کاربری به دیگران نمایش داده می‌شود.

فعلاً به‌نظر می‌رسد که این اتفاق فقط یک باگ ساختاری ساده باشد، اما با توجه به طرز فکر ایلان ماسک و اقدامات اخیر او، اصلاً بعید نیست که این اتفاق سرآغاز محدودیت‌های بیشتر برای کاربران عادی و امکانات بیشتر برای مشترکین توییتر بلو باشد.
یعنی از این پس، کاربران مجبور شوند برای مشاهده لیست کامل بخش فالوورها و فالوئینگ‌های یک حساب کاربری دیگر، اشتراک توییتر بلو را خریداری کنند!

باگ

باگ محدودیت دسترسی و فعالیت کاربران

علاوه‌براین اتفاقات نامشخص، از روز گذشته بعضی از کاربران توییتر با کلافگی گزارش داده‌اند که این پلتفرم به‌صورت رندوم دسترسی آنها را از هرگونه فعالیتی (لایک کردن، فالو کردن و ری‌توییت کردن) به مدت 3 روز محدود می‌کند!
این درحالی‌ست که چنین اتفاقی باید تنها در صورت نقض قوانین اسپم (Spam) در توییتر اتفاق بیفتند، اما هیچ دلیلی منطقی در پس این محدودیت‌ها وجود ندارد. به گفته کاربران، این محدودیت‌ها پس از چندبار توییت کردن و یا بلاک کردن چند آگهی تبلیغاتی برایشان اتفاق افتاده است.

یکی از کاربران به کنایه نوشته بود: “انگار آقای طرفدار سرسخت آزادی بیان طاقت آزادی بیان از طرف بقیه رو نداره و بعد از اینکه چندتا آگهی تبلیغاتی رو بلاک کردم، دسترسی منو محدود کرد!”

در نتیجه باگ‌های گذشته این شبکه اجتماعی، هفته گذشته اکانتی با نام کاربری @TitterDaily اعلام کرده بود که توییتر فضای ارتباطی جدیدی به‌نام “x bugs” را برای رسیدگی به شکایات کاربران در خصوص باگ‌های این پلتفرم راه‌اندازی کرده است.
این فضای ارتباطی در حدود 1000 نفر عضو فعال دارد و توسط دو نفر از مهندسین توییتر مدیریت می‌شود. یکی از این دو نفر، آندریا کانوِی، از اعضای تیم‌توسعه دهنده نسخه 2.0 توییتر می‌باشد.

درحالی‌که اعضای تیم پشتیبانی توییتر در سکوت کامل درحال رسیدگی و رفع این باگ‌های تکرارشونده هستند، دریافت اخطار اسپم توسط کاربران ممکن است منجر به کاهش فعالیت آنها و در نتیجه کاهش میزان تعامل در این شبکه اجتماعی شود.
خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه ایلان ماسک برای افزایش نرخ تعامل و زمان صرف‌شده کاربران در توییتر از هیچ اقدامی دریغ نکرده است!

منبع: arstechnica

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array