به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل به تمام کاربران دارای دستگاه‌های اندروید اطمینان‌خاطر داده است که اپلیکیشن واتساپ درحال جاسوسی از آنها نبوده است.
اگر شما هم جزء آن دسته از کاربران بودید که با نوتیفیکیشن‌های امنیتی مکرر این برنامه کلافه شده بودید، دیگر نگران نباشید.

به گفته گوگل، این اپلیکیشن پیام‌رسان که کمپانی متا مالک آن است، یک باگ اندرویدی تعداد مشخصی از کاربران واتساپ را تحت‌تاثیر قرار داده است و به همین دلیل تعداد انبوهی ارور امنیتی برای آنها ارسال می‌شده است.

از آپدیت مربوط به اندروید 12 به بعد، کاربران دارای سیستم‌عامل اندروید توانایی مشاهده دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به میکروفون و یا دوربین دستگاه خود را دارند. اخیراً تعدادی از کاربران متوجه شده بودن که اپلیکیشن واتساپ بدون اجازه در حال استفاده از میکروفون دستگاه است و به همین دلیل شایعاتی مبنی بر جاسوسی به‌وجود آمده بود.

واتساپ

باگ اندرویدی دردسرساز واتساپ

اما حالا به تأیید کمپانی گوگل، هنگام نمایش این ارورها درواقع میکروفون دستگاه (چه گوشی و چه تبلت اندرویدی) درحال استفاده نبود و صرفاً به دلیل باگ موجود در سیستم این پیام‌ها به کاربران نشان داده شده‌اند. به ادعای گوگل هیچ فایل صوتی‌ای در حین پروسه ضبط و به سرورهای واتساپ ارسال نشده‌ است.

گوگل به این نکته اشاره نکرد که دقیقاً چه‌چیزی عامل به‌وجود آمدن این باگ اندرویدی شده، اما در بیانیه‌ای مشترک با کمپانی واتساپ اعلام کرد که کاربرانی که تحت‌تاثیر این ارور امنیتی قرار گرفته بودند می‌توانند با دانلود و نصب آخرین نسخه از این پیام‌رسان این مشکل را رفع کنند.

منبع: sammobile

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array