به گزارش ایران دکونومی، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا در راستای تغییر ساعت کاری ادارات و شعب بانک‌ها اعلام شد. در راستای تغییر ساعت کاری ادارات و شعب بانک‌ها، ساعات کاری سامانه‌‌های ساتنا و پایا از روز شنبه مورخ ۲۰ خردادماه تا اطلاع ثانوی به شرح جدول زیر است.

همچنین ساعت شروع به کار سامانه ساتنا همزمان با ساعت شروع به کار شعب بانک‌ها خواهد بود. علاوه بر آن بانک‌های عامل پرداخت‌یاری موظفند در اسرع وقت و حداکثر تا ساعت ۸ صبح نسبت به واریز وجوه مرتبط با پرداخت‌‌یاران، اقدام کنند.

سامانه ساتنا، یک سامانه بانکی، جهت انتقال وجه، در مبالغ بالا و به دفعات کم است. نحوه انتقال وجه ساتنا نیز از طریق دو روش مراجعه حضوری و درگاه اینترنتی بانک، انجام می‌گیرد. همچنین واریز وجه با این سامانه، دارای کف ۵۰ میلیون تومان و در روش حضوری، فاقد سقف و محدودیت می‌باشد.

همچنین سامانه پایا در واقع یک سیستم الکترونیکی جامع بین بانکی است که توسط بانک مرکزی طراحی شده است. این سیستم دستور انتقال وجوه متعدد را از بانک مبدا دریافت کرده و بعد از پردازش، این دستورات را برای انجام به بانک‌‌های مقصد ارسال می‌کند. سامانه پایا دو زیرسامانه دارد: وم (واریز مستقیم) و بم (برداشت مستقیم).

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array