به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 4 می (14 اردیبهشت)، بانک مرکزی آرژانتین ارائه‌دهندگان پرداخت را از ارائه تراکنش‌های رمزارزی منع کرد و مدعی شد که قصد دارد قرار گرفتن در معرض سیستم پرداخت این کشور را با دارایی‌های دیجیتال کاهش دهد.

طبق بیانیه مقام پولی، ارائه‌دهندگان پرداخت نمی‌توانند خدمات رمزارزی را از طریق برنامه‌های خود ارائه یا تسهیل کنند. این اقدام فین‌تک‌های پرداخت و موسسات مالی را تحت قوانین یکسانی در کشور قرار می‌دهد.

در این خصوص بیان نمودند که ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی که حساب‌های پرداخت را ارائه می‌دهند، نمی‌توانند عملیاتی را با دارایی‌های دیجیتال، از جمله دارایی‌های رمزارزی، که توسط مقام ملی ذی‌صلاح تنظیم نشده و توسط بانک مرکزی جمهوری آرژانتین مجاز است، انجام دهند یا تسهیل کنند.

اقتدار ارزهای دیجیتال در آرژانتین تنظیم نمی‌شوند، به این معنی که تمام کوین‌ها و توکن‌ها مشمول تصمیم هستند.

مشخص نیست که این اقدام چگونه بر صنعت کریپتوی محلی تأثیر خواهد گذاشت. رسانه‌های محلی گزارش دادند که ارائه دهندگان پرداخت از اظهار نظر در مورد این تصمیم خودداری کردند.

اتاق فین‌تک آرژانتین از دولت خواست تا در این تصمیم تجدید نظر کند و مدعی شد که این اتفاق دسترسی به فناوری را محدود می‌کند که مزایا و فرصت‌های متعددی را برای جامعه ما ارائه می‌دهد.

تورم فوق العاده باعث پذیرش کریپتو در آرژانتین می‌شود. در ماه آوریل (اردیبهشت)، قیمت بیت کوین در پزوی آرژانتین (ARS) به رکورد بالایی رسید و نرخ مبادله بیت کوین از 6.59 میلیون ARS عبور کرد که بیش از 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

آمارهای اداره ملی آمار نشان می‌دهد که در ماه مارس (اسفند)، تورم در کشور به دنبال جهش 102.5 درصدی در ماه قبل، 104.3 درصد به صورت سالانه افزایش یافت.

به گزارش کوین تلگراف، محبوبیت بیت کوین در این کشور نیز همزمان با کاهش ارزش پزو آرژانتین است. این ارز در سال گذشته تقریباً 50 درصد در برابر دلار ایالات متحده کاهش یافته است.

آرژانتین

در میان بحران اقتصادی مداوم، حتی برخی از شهرهای آرژانتین به دنبال پناهگاهی امن در ارزهای دیجیتال هستند. در دسامبر (آذر) گذشته، استان سن لوئیس (San Luis) آرژانتین اجازه انتشار استیبل کوین خود را که به دلار آمریکا متصل شده بود، در دسترس همه ساکنان قرار داد و 100 درصد با دارایی‌های مالی نقد وثیقه شده بود.

چینالیسس (Chainalysis) دریافت که بیش از 30 درصد از مصرف کنندگان در آرژانتین از استیبل کوین‌ها برای خریدهای روزمره به احتمال زیاد برای معاملات خرده فروشی کوچک زیر 1000 دلار استفاده می‌کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array