به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گزارش بلومبرگ، آلکش شاه (Alkesh Shah) و اندرو ماس (Andrew Moss)، دو استراتژیست سرشناس بانک آمریکا (Bank of America)، پیش‌بینی می‌کنند که رالی اخیر قیمت بیت کوین در سال 2023 ادامه می‌یابد.

این پیش‌بینی بر اساس جریانات اخیر سرمایه بین صرافی‌های ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های شخصی ارائه شده است. در هفته منتهی به 4 آوریل (15 فروردین)، به طور خالص در مجموع 368 میلیون دلار بیت کوین به کیف پول‌های شخصی منتقل شده است که دومین خروجی خالص بیت کوین از صرافی‌های رمزارزی در طی یک سال به‌‎شمار می‌رود.

بیت کوین

این دو استراتژیست معتقدند که این روند می‌تواند حاکی از کاهش فشار فروش باشد زیرا سرمایه‌گذاران معمولاً زمانی که قصد دارند یک دارایی دیجیتال خاص را برای مدتی هولد کنند، آنها را از کیف پول‌های صرافی به کیف پول‌های شخصی خود منتقل می‌کنند.

گفتنی است که بیت کوین طی یک ماه اخیر ، افزایش 43 درصدی و در بازه سه ماه گذشته افزایشی 70 درصدی را تجربه کرده است. همانطور که پیش‌تر در گزارش‌ها دیدید، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، سرمایه گذار برجسته ارزهای دیجیتال، در مصاحبه اخیر خود با CNBC از احتمال افزایش قیمت بیت کوین به بالای 30 هزار دلار صحبت کرده بود و اظهار داشت سرمایه گذاران نهادی هیچ نقشی در این جهش قیمت نخواهند داشت.

جان بولینگر (John Bollinger)، تحلیلگر مشهور و خالق اندیکاتور باندهای بولینگر، نیز در این مورد اظهار نظر نموده و گفته است که بیت کوین در آستانه تجربه نوعی اسکوئیز قرار دارد. همین تحلیل توسط معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال، پیتر برانت (Peter Brandt) نیز تکرار شده است. وی با توجه به افزایش قیمت بیت کوین تا مرز 29000 دلار، در توییتر به احتمال یک شکست قریب‌الوقوع برای این ارز دیجیتال اشاره کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array