به گزارش ایران دکونومی، اختتامیه جام قهرمانان بازی های ویدیویی، مسابقه یک میلیون نفری بازی های رایانه‌ای برگزار شد. این رقابت‌ها از تابستان امسال شروع شده و در ۲۰ بازی ایرانی موبایل و بخش حضوری (فیفا) در ۱۴ استان ایران شکل گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در سخنرانی آنلاین در این برنامه گفت: «ما در کشور چهار میلیون بازیکن حرفه‌ای داریم. بازی‌های آنلاین برای ایجاد نشاط و حل مسائل کشور بسیار مهم است.»

او همچنین در خصوص استقبال گسترده از این بازی‌ها افزود: «استقبال از مسابقه یک میلیون نفری بازی‌های رایانه‌ای بسیار خوب بود و از تصور ما استقبال بیشتر بود. حداکثر هدفگذاری یک‌میلیون نفر بود، اما الان یک میلیون و ۵٠٠ نفر در این لیگ شرکت کردند.»

محمدامین حاجی هاشمی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این رویداد ضمن تشکر از همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اذعان داشت: «امسال که امور مسابقه‌ را به ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها سپردیم، مسابقه بانظم و شرایط بهتری پیش رفت. مسابقه در ١۴ استان حضوری برگزار شد.»

او با اشاره به افزایش بازیکنان اضافه کرد: «سال گذشته چهار بازی‌ساز شرکت کردند و اما امسال ٢۵ بازی‌ساز در مسابقه حضور داشتند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array