به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم شغلی لینکدین تصمیم گرفته چند بازی سرگرم‌کننده و رقابتی را به خدمات خود اضافه کند.

این شبکه اجتماعی که تحت‌مدیریت کمپانی مایکروسافت قرار دارد؛ در طی سال‌های گذشته به‌عنوان مرجع مورداعتماد و معتبری شغلی میان کاربرانش شناخته شده است. لینکدین بهترین مکان برای افرادی‌ست که در پی ایجاد یک شبکه ارتباطی در حوزه کاری خود هستند و اهداف حرفه‌ای و کاری دارند.
این پلتفرم بیزینسی و استخدامی اخیراً موفق به ثبت رکورد جذب بیش از 1 میلیارد کاربر فعال شده بود!

حالا مایکروسافت قصد دارد برای بهبود زمان صرف‌شده کاربران در پلتفرم لینکدین، قدم در مسیر کاملاً جدیدی بگذارد: دنیای گیمینگ.

با بازی‌های درون‌برنامه‌ای لینکدین آشنا شوید

براساس گزارشات به‌دست‌آمده و به تأیید رسمی خود لینکدین، چندین بازی خلاقانه و سرگرم‌کننده به این پلتفرم اضافه شده و دوران تمرکز بر تجربه گیمینگ کاربران در این کمپانی آغاز شده است. لینکدین امیدوار است بتواند تجربه موفق بازی Wordle که توانسته بود توجه میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان را کسب کند؛ را برای خود بازسازی کرده و در این راه قدم بگذارد.
در همین راستا، سه‌بازی جدید به‌نام‌های “Queens”، “Inference” و “Crossclimb” به کاربران این پلتفرم ارائه شده‌اند.

محققان اپلیکیشن با تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که لینکدین در حال توسعه این بازی‌های جدید برای ارائه در پلتفرم خود می‌باشد. یکی از این محققین به‌نام نیما اوجی باور دارد که ایده پشت این اقدام لینکدین بسیار خلاقانه و بدیع است. به گفته اوجی، کمپانی‌های مختلف در این بازی‌ها براساس امتیازها و عملکرد کارمندان خود دسته‌بندی می‌شوند.

به گفته سخنگوی رسمی لینکدین، بازی‌های درون‌برنامه‌ای این پلتفرم قطعاً در حال توسعه هستند اما زمان دقیقی برای رونمایی و انتشار آنها اعلام نشده است. به گفته این شخص، “بازی‌های درون‌برنامه‌ای و پازل مانند لینکدین در راستای تجربه کاربری بهتر، لذت بردن کاربران، بهبود روابط کاری و در نهایت به امید ایجاد گفتگوهای سازنده توسعه داده شده‌اند”.

همچنین به گفته سخنگوی این پلتفرم شغلی، تصاویر لو رفته در پلتفرم X نسخه‌های نهایی این بازی‌ها نیستند.

شایان ذکر است که مالک لینکدین، کمپانی مایکروسافت یکی از بزرگترین غول‌های دنیای گیمینگ و بازی‌های ویدیویی است. بیزینس گیمینگ مایکروسافت شامل زیرمجموعه‌های Xbox، Activision Blizzard و ZeniMax می‌باشد. این بیزینس موفق شده بود در فصل مالی گذشته درآمدی بیش از 7 میلیارد دلار به‌دست‌آورده و برای اولین بار از درآمد سیستم‌عامل ویندوز پیشی بگیرد!

بازی‌های ویدیویی همیشه یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها در گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها هستند. این بازی‌های پرطرفدار هم از لحاظ کسب درآمد و هم از لحاظ میزان تعامل کاربران موفق به ثبت رکوردهای بسیاری شده‌اند.
قابل‌توجه‌ترین دسته این بازی‌ها، بازی‌های پازل مانندی مثل Wordle هستند که به‌سرعت وایرال شده و توجه عده زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز که در سال 2022 موفق به تصاحب و خرید بازی محبوب Wordle شده بود؛ در پایان سال 2023 اعلام کرد که روزانه میلیون‌ها نفر مشغول انجام این بازی هستند! همچنین شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اخیراً در بخش دایرکت خود از یک بازی سرگرم‌کننده رونمایی کرده تا میزان تعامل کاربری خود را افزایش دهد.

جذابیت و محبوبیت این بازی‌های ساده منجر به این شده که پلتفرم‌های غیرگیمینگی مانند لینکدین برای افزایش تعامل کاربری و بهبود عملکرد خود دست‌به‌دامان توسعه بازی‌های درون‌برنامه‌ای اختصاصی خود شوند. با توجه به محبوبیت پازل‌ها و جدول‌ها در روزنامه‌ها و مجله‌ها، جای تعجبی ندارد که پای این بازی‌ها در عصر دیجیتال به گوشی‌های هوشمند ما نیز باز شده است.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array