به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تحلیلگران معتقدند هفته آینده با اعلام آخرین تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و انتشار داده‌های تورم آمریکا برای ماه نوامبر، به احتمال زیاد شاهد افزایش سطح نوسانات در بازارهای مالی خواهیم بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معامله‌گران انتظار دارند که این دو رویداد کلیدی وال استریت بازار آشفته‌ای را به دنبال داشته باشد و این درحالی است که بازارهای مالی تلاش دارند وضعیت اقتصادی سال 2024 را پیش‌بینی کنند. بر اساس این گزارش، یکی از معیارهای سنجش میزان نوسانات مورد انتظار، اکنون در بالاترین سطح خود از ماه مارس (اسفند 1401) قرار گرفته است.

در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که پس از افزایش بی‌سابقه نرخ بهره از مارس 2022 تاکنون، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در این مرحله ثابت نگه دارد. در همین حال شاهد هستیم که واکنش سرمایه‌گذاران خرد به این پیش‌بینی آغاز شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، ورود 6.8 میلیارد دلار سرمایه به بازار سهام ایالات متحده طی یک هفته گذشته بالاترین میزان ثبت شده از جریان ورودی است که از ماه مارس به ثبت رسیده است.

نوسانات یک ساله بیت کوین
نوسانات یک ساله بیت کوین

بازگشت نوسانات بیت کوین

در نتیجه افزایش اخیر قیمت در بازار رمزارزها، نوسانات قیمت بیت کوین نسبت به پایین‌ترین رقم تاریخی آن در ماه آگوست (مرداد) اکنون افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های پلتفرم The Block، در حالی که نوسانات بیت کوین هنوز به بالاترین سطوح سالانه خود که در اواخر مارس امسال شاهد بودیم بازنگشته است، نوسان سالانه آن در بازه زمانی 30 روزه تنها طی یک هفته گذشته 7 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که کلیه شرکت‌های وال استریت که به نوعی در ارتباط با بازار کریپتو فعالیت دارند، علیرغم روند صعودی اخیر بازار عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند. به عنوان نمونه، کوین‌بیس هفته گذشته در مقایسه با رشد قیمت بیت‌کوین عملکرد ضعیفی داشته است، هرچند ارزش سهام آن همچنان روند کلی رو به رشدی را تجربه می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array