به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمتر از دو هفته دیگر جک دورسی باز هم در کمپانی Square مشغول به‌کار خواهد شد.
دورسی در سال 2009 این کمپانی فین‌تک را تأسیس کرده بود، قبل از پایان سال 2021، خدمات آن را گسترش داد و نام آن را نیز به Block تغییر داده بود.

خودِ کمپانی Square، پلتفرم مالی مخصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به یکی از بیزینس‌های زیرمجموعه این کمپانی جدید یعنی Block تبدیل شده است.
کمپانی Block مالک پلتفرم Cash App (سیستم پرداختی فعال در آمریکا و بریتانیا)، کمپانی خدمات مالی Afterpay، پلتفرم طراحی و ساخت وبسایت Weebly، و همچنین اکثریت سهام سرویس استریم موسیقی Tidal می‌باشد.

دورسی

جایگزینی هنری با دورسی به‌عنوان مدیرعامل، موقتی یا دائمی؟

در فوریه سال میلادی جاری، آلیسا هنری پس از سالها خدمت در سمت رئیس واحد فروش این شرکت، به‌عنوان مدیرعامل جدید Square برگزیده شده بود. حالا براساس گزارشات جدید CNN، هنری در تاریخ 2 اکتبر (10 مهر) از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

براساس شنیده‌ها، دورسی قرار است علاوه‌بر مدیریت Block، به‌عنوان “رئیس Square” نیز مشغول به‌کار شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا این جایگزینی دائمی است و یا اینکه تا زمان معرفی مدیرعامل بعدی، جک دورسی به‌صورت موقتی این مسئولیت را پذیرفته است.

سخنگوی Square در مصاحبه با شبکه CNN اظهار کرد که بخش زیادی از موفقیت این کمپانی مدیون سال‌ها تلاش و زحمات آلیسیا هنری است و بدون حضور او، این شرکت به جایگاه امروزی خود نمی‌رسید.
هنری پیش از پیوستن به Square، مسئول بخش خدمات ابری آمازون (Amazon Web Services) بوده است. هنوز دلیل کناره‌گیری او از سمت مدیرعاملی این شرکت اعلام نشده است. هنوز در صفحه لینکدین آلیسیا هنری تغییری در‌ زمینه فعالیتش در مورد کمپانی Square ایجاد نشده است و هنوز مشخص نیست بعد از کناره‌گیری از سِمت مدیرعاملی در چه سِمتی فعالیت خواهد کرد.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array