به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سهام‌های مرتبط با کریپتو و استخراج بیت‌کوین پس از کاهش اولیه در معاملات روز، بهبود یافتند. این تغییرات به دنبال مناظره بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ و کامالا هریس، رخ داد.

در تاریخ ۱۱ سپتامبر، قیمت سهام شرکت‌های عمومی فعال در زمینه کریپتو و استخراج بیت‌کوین به دلیل واکنش به مناظره شب قبل، که نظرسنجی‌ها هریس را برنده اعلام کردند و ترامپ را در مقام پایین‌تری قرار دادند، کاهش یافت.

سهام‌های مرتبط با کریپتو از پایین‌ترین میزان خود بهبود یافتند و بیشتر آن‌ها در پایان روز تنها کمی افت داشتند.

سهام صرافی Coinbase (COIN) پس از افت به ۱۵۰ دلار در ۱۱ سپتامبر، ۵.۳٪ افزایش یافت و به قیمت قبل از مناظره یعنی حدود ۱۵۷ دلار در معاملات پس از ساعت کاری بازگشت.

سهام Coinbase در پایان روز با قیمت ۱۵۷.۲۲ دلار بسته شد که کاهش جزئی ۰.۷۹٪ داشت. منبع: Google Finance

شرکت خرید بیت‌کوین MicroStrategy (MSTR) نیز کاهش یافت و به ۱۲۲ دلار رسید، اما بهبود یافت و در پایان روز با کاهش ۰.۲۶٪ در قیمت ۱۲۹.۳۰ دلار بسته شد و در معاملات پس از ساعت کاری به ۱۲۸.۵۰ دلار افت کرد.

سهام استخراج‌کنندگان بیت‌کوین Marathon Digital (MARA) و Riot Platforms (RIOT) نیز کاهش اولیه‌ای داشتند و در پایان روز با کاهش ۰.۹۴٪ و ۲.۰۷٪ بسته شدند.

شرکت استخراج Hut 8 (HUT) تنها سهام مرتبط با کریپتو بود که در پایان روز افزایش یافت و با ۱.۲۹٪ افزایش به قیمت ۱۰.۵۸ دلار رسید، پس از کاهش به ۹.۷۶ دلار.

این تغییرات به واکنش بازارها به عملکرد هریس در مناظره مربوط می‌شود. نظرسنجی YouGov منتشر شده در تاریخ ۱۱ سپتامبر نشان داد که رای‌دهندگان هریس را برنده شب معرفی کرده‌اند، با ۵۴٪ از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده که هریس را برنده دانستند، در مقایسه با ۳۱٪ که همین را درباره ترامپ گفتند.

نظرسنجی فوری CNN نیز ادعا کرد که اکثر تماشاگران مناظره معتقدند هریس بهتر از ترامپ عمل کرده است.

صنعت کریپتو عمدتاً از ترامپ حمایت کرده که وعده‌های متعددی درباره کریپتو داده است، در حالی که موضع هریس در مورد کریپتو به طور کامل مشخص نیست.

مطالعه ملی FiveThirtyEight برای تاریخ ۱۱ سپتامبر نشان می‌دهد که پیشتازی هریس تحت تأثیر مناظره قرار نگرفته و ترامپ را با ۲.۶ درصد پیشی می‌برد.

بازارهای کریپتو نیز کاهش یافتند و در تاریخ ۱۱ سپتامبر، ۶۰ میلیارد دلار از کل ارزش خود را از دست دادند، اما از آن زمان ۲.۳٪ بهبود یافته و به سطح قبل از مناظره بازگشته‌اند.

قیمت‌های بیت‌کوین پس از مناظره ۳.۷٪ کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان روزانه ۵۵,۵۷۳ دلار رسید، ولی در معاملات اولیه ۱۲ سپتامبر به ۵۷,۹۰۰ دلار برگشت.

با این حال، میم‌کوین‌های مرتبط با ترامپ با کاهش دو رقمی در ۲۴ ساعت گذشته مواجه شده‌اند، طبق گزارش CoinGecko.

منبع : cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array