به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سولانا (SOL) از اواسط ماه جولای در یک کانال نزولی در حال حرکت بوده است. این توکن قراردادهای هوشمند در منطقه 28 دلاری با مقاومت سختی مواجه است. علیرغم اینکه این رمزارز حمایت 17.5 دلاری را همچنان حفظ کرده است، بازیابی سطوح قبلی به خصوص به دلیل ازدحام فروشندگان در حوالی تراز 20 دلار که اتفاقاً مرز بالایی کانال نزولی مذکور نیز هست، با چالش بیشتری همراه شده است.

روز چهارشنبه سولانا (SOL) نزدیک به 3 درصد کاهش یافت و به مرز 18.97 دلار رسید. اگر گاوها هرچه سریع‌تر برای بازگشت روند قبلی وارد عمل نشوند، روند افت قیمت تا لمس مرز پایینی کانال در حدود 17 دلار ادامه پیدا می‌کند.

توقف روند صعودی سولانا

سولانا در حال حاضر، با قیمتی زیر سه میانگین متحرک کلیدی خود در نمودار روزانه یعنی میانگین متحرک نمایی 50 روزه (خط قرمز) در تراز 20.23 دلار، متحرک نمایی 100 روزه (آبی) در تراز 20.74 دلار و متحرک نمایی 200 روزه (بنفش) در تراز 21.76 دلار قرار دارد.

در حالی که این موقعیت هرگونه تلاش‌ برای بازیابی را با چالش روبه‌رو می‌کند، در عین حال احتمال تداوم روند نزولی را بیشتر خواهد کرد. به عبارت دیگر، احساسات حاکم در میان معامله‌گران همچنان منفی باقی مانده و این دارایی را از هرگونه حرکت قدرتمند برای آغاز یک رالی تازه محروم می‌کند.

به عنوان مثال، شاخص همگرایی واگرایی میانگین متحرک (MACD) اواسط سپتامبر سیگنال خرید را ارسال کرد. معامله‌گران از این سیگنال خرید استقبال کردند و قیمت از حمایت 17.5 دلاری جهش کرد، اما مقاومت موجود در 20 دلار، چشم.انداز صعودی این رمزارز را از بین برد.

نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا (SOL/USD)؛ منبع:  Tradingview

کانال نزولی فعلی که در نمودار بالا نیز مشاهده می‌شود، سولانا را در یک روند نزولی قوی نگه داشته است و راه خروج از آن، تجمع خریداران و شکست مقاومت کانال در حوالی 20 دلار است. در چنین حالتی اگر معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که در حاشیه بازار فعالیت دارند، به بازار بازگردند روند صعودی برای عبور از مقاومت 30 دلار آغاز می‌شود.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه سولانا نیز از خط میانی فاصله گرفته و اکنون به سمت منطقه اشباع فروش در حال کاهش است که نشان می‌دهد احتمالاً تا پایان روند نزولی هنوز فاصله زیادی وجود دارد. در این شرایط، مناطق حمایتی 16.5 دلار و 14.5 دلار باید با دقت زیر نظر گرفته شوند.

استراتژی جدید سولانا در بازار دیفای

سولانا اخیراً اعتراف کرده است که در بخش رقابتی امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با مشکلات زیادی مواجه است و اکنون معتقد است استراتژی جدید آن به این شبکه بلاکچین کمک می‌کند جایگاه قبلی خود را در این بخش از صنعت دوباره به دست آورده و پایگاه کاربران خود را گسترش دهد.

اولین رویکرد این شبکه، معرفی برنامه‌های امتیازی بر بستر پروتکل‌های مختلف اکوسیستم، از جمله سایفر (Cypher)، مارجین‌فای (MarginFi) و جیتو (Jito) است. هدف این برنامه‌های امتیازی، اعطای پاداش به مشارکت‌های کاربران و تشویق مشارکت بیشتر در اکوسیستم دیفای سولانا است.

برنامه‌های امتیازی سولانا
برنامه‌های امتیازی سولانا در دیفای؛ منبع:  دلفی دیجیتال

از سوی دیگر، سولانا برای بهبود کل ارزش قفل شده (TVL) در اکوسیستم خود بسیار تلاش می‌کند. بر اساس داده‌های پلتفرم ردیاب بلاکچین دیفای لاما (DefiLlama)، معیار کل ارزش قفل شده (TVL) این شبکه طی چند هفته گذشته از مرز 296 میلیون دلار گذشت و به 312 میلیون دلار رسید.

(TVL) شبکه بلاکچین سولانا
کل ارزش قفل شده (TVL) شبکه بلاکچین سولانا؛ منبع: DefiLlama

با این حال، سولانا همچنان با کاهش شدید حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز این پروتکل مواجه است. حجم معاملات در این پلتفرم‌های غیرمتمرکز معیاری کلیدی برای بقای پروتکل‌های مبتنی بر دیفای است و چشم‌انداز سولانا را در این بخش تعیین می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array