به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مدیر ارشد تکنولوژی سابق تسلا، جی‌بی استرابل، بار دیگر به کمپانی تسلا قدم گذاشت: این بار به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره.

هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد تکنولوژی پیشین کمپانی تسلا، در روز پنجشنبه توسط سهامداران به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره این کمپانی انتخاب شد. بخش انبوهی از سهامداران این کمپانی که برای حضور در این جلسه در شهر آستین ایالت تگزاس در کارخانه تسلا گرد هم آمده بودند، بعد از انتشار نتایج رای‌گیری و حضور مجدد استرابل به‌عنوان عضو جدید هیئت‌مدیره این کمپانی، ابراز رضایت کردند.

کمپانی تسلا سه فرد را به‌عنوان کاندیداهای جدید دوره مدیریت سه‌ساله پیشنهاد کرده بودند: ایلان ماسک (رئیس فعلی)، رابین دنهولم و جی‌بی استرابل. در نهایت سهامداران استرابل را برای این سمت برگزیدند.

پیش از برگزاری جلسه سهامداران کمپانی تسلا، اعضای هیئت‌مدیره این کمپانی شامل 8 نفر بودند: ایلان ماسک، برادرش کیمبال ماسک، ایرا ارنپریس، رئیس هیئت‌مدیره رابین دنهولم، هیرمیچی میزونو، جو گبیا، جیمز مرداک و کیتلین ویلسون-تامپسون.

استرابل

تاریخچه کاری جی‌بی استرابل در کمپانی خودروسازی تسلا

استرابل، که درحال حاضر مدیریت کمپانی تولید باتری و تجهیزات مربوطه تاسیس شده توسط خودش را به عهده دارد، جایگزین میزونو در هیئت‌مدیره خواهد شد. میزونو رئیس سابق بخش سرمایه‌گذاری ژاپن با بودجه‌ای 1.5 هزارمیلیارد دلاری است. میزونو در سال 2020 به اعضای هیئت‌مدیره تسلا و سپس کمیته حسابرسی آن پیوست و قصد شرکت در رای‌گیری مجدد را نیز ندارد.

استرابل در سال 2004 به تسلا پیوست و به مدت 14 سال مدیر ارشد تکنولوژی این کمپانی بود. در مقایسه با مدیریت جنجالی و پرسروصدای ایلان ماسک، سران این شرکت او را نقطه مقابل ماسک و فردی آرام و استوار و قابل‌اطمینان توصیف می‌کنند.
استرابل مسئولیت مهم‌ترین و پیشرفته‌‌ترین تکنولوژی‌‌های استفاده شده در کمپانی تسلا ، خصوصاً در حوزه باتری خودروها را بر عهده داشته است. به همین دلیل، او به شدت مدیر اجرایی محبوبی در میان سهامداران و کارکنان این کمپانی است. هنگامی‌که استرابل به‌عنوان یکی از کاندیداهای هیئت‌مدیره معرفی شد، انتظار می‌رفت که درنهایت او توسط سهامداران برگزیده شود، که همین اتفاق نیز افتاد.

در طی مدت خدمتش در تسلا، جی‌بی استرابل نقش مهمی در تاسیس کارخانه عظیم تسلا به‌نام Gigafactory Nevada و همچنین برنامه‌های توسعه خودروی سدان مدل 3 داشته است. او در سال 2019 از تسلا جدا شد و دِرو باگلینو، نایب‌رئیس بخش تکنولوژی به‌عنوان جایگزین او منصوب شد. به گفته تسلا در آن زمان، استرابل باز هم در نقش مشاور ارشد، تسلا را همراهی می‌کرده است.

بعد از ترک کمپانی خودروسازی تسلا، او تمام وقت خود را به کمپانی Redwood Materials، سازنده باتری و قطعات و تجهیزات مربوطه که در سال 2017 تاسیس شده بود اختصاص داد. این کمپانی که ساکن ایالت نواداست، از آن زمان موفق به جذب میلیون‌ها دلار بودجه و سرمایه شده است. کارخانه Redwood Materials علاوه‌بر جذب مشتریان سرشناسی مانند پاناسونیک و آمازون، موفق به کسب درآمد بسیار خوبی نیز شده است.

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array