به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و بر اساس ادعای ایلان ماسک، دوران بایکوت تبلیغاتی پلتفرم توییتر به‌سر رسیده و آژانس‌های تبلیغاتی مایل به از سر گرفتن فعالیت خود در این پلتفرم هستند.

سال گذشته و پس از تصاحب کمپانی توییتر توسط میلیاردر و کارآفرین معروف، ایلان ماسک، و در نتیجه عدم مدیریت صحیح و تصمیم‌های جنجالی او، شرکت‌های تبلیغاتی تصمیم به قطع همکاری با این شبکه اجتماعی گرفتند. درحالیکه بزرگترین و اصلی‌ترین منبع درآمد توییتر از راه تبلیغات بوده است.

ایلان ماسک در طی برگزاری کنفرانس VivaTech در فرانسه اعلام کرد: “تقریباً همه آژانس‌های تبلیغاتی همکار به ما اعلام کردند که یا از همین الان کار خود را ادامه می‌دهند یا اینکه به‌زودی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.”
او ادامه داد: “من از استثناها خبری ندارم، اما احتمالاً کسانی هستند که تحت این شرایط جدید نیز مایل به ادامه همکاری نباشند. در هر صورت، من به ادامه مسیر و آینده توییتر بسیار خوش‌بین هستم.”

ماسک در طی این رویداد خبر خوش دیگری نیز از یکی دیگر از کمپانی‌های تحت مدیریت خود برای حضار داشت. او به جمعیت حاضر در این کنفرانس اعلام کرد که به احتمال زیاد اولین آزمایشات انسانی تراشه مغزی نورالینک در ادامه سال جاری انجام خواهد شد.

تبلیغاتی

همکاری مجدد آژانس‌های تبلیغاتی با توییتر

ماسک صراحتاً اعلام کرد که کمپانی دیزنی رسماً فعالیت تبلیغاتی خود را در توییتر از سر خواهد گرفت. این کمپانی یکی از بزرگترین‌ شرکای تبلیغاتی توییتر محسوب می‌شود.
البته داده‌های به‌دست آمده از وبسایت آماری SensorTower نشان‌دهنده این هستند که دیزنی در واقع هرگز فعالیت خود را در این پلتفرم متوقف نکرده و از اکتبر سال گذشته، به‌صورت هفتگی هزینه‌ای 268 هزار دلاری داشته است!

همچنین در چند هفته گذشته، آگهی‌های تبلیغاتی از چندین برند معتبر و سرشناس مانند Mondelex، Sky، Kia U.K. و بانک مرکزی آمریکا مجدداً در سراسر توییتر به چشم خورده‌اند.

با اینکه این آژانس‌های تبلیغاتی به توییتر بازگشته‌اند، اما احتمال اینکه به اندازه گذشته بابت نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در توییتر هزینه کنند، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد؛ وگرنه درآمد حاصل از تبلیغات توییتر در چند ماه‌ اخیر شاهد چنین افتی نبود.

به گزارش نیویورک تایمز، از تاریخ اول آوریل تا اول می سال 2023، درآمد حاصل از تبلیغات توییتر در آمریکا به 88 میلیون دلار رسید، درحالی‌که این آمار از بازه زمانی مشابه در سال 2022 حدود 59% کمتر است.

البته اوضاع در کمپانی توییتر آنچنان بغرنج نیست. به گفته ماسک، این شبکه اجتماعی در روزهای اخیر شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در میزان مصرف کاربران است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط وبسایت Apptopia، میزان مصرف کاربران از توییتر نسبت به اکتبر سال گذشته حدود 3.3% افزایش یافته است.

منبع: digiday

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array