به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اولین فروشگاه Apple Store هند، در روز سه‌شنبه به روی عموم باز شد. این فروشگاه در پایتخت مالی و سرگرمی این کشور، شهر بمبئی قرار دارد.
افتتاح این فروشگاه در بمبئی، آغاز دوره‌ای جدید برای کمپانی است. اپل، غول صنعت تکنولوژی، کشور هند را به‌عنوان بازار و مشتری جدید خود و محلی برای تولید محصولاتش برگزیده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، فروشگاه بزرگ Apple Store در بمبئی، ظاهر مینیمال و همیشگی این فروشگاه‌های اپل را دارد. محل استقرار فروشگاه Apple Store، در مجموعه Bandra Kurla قرار دارد. صاحب این ملک، مجتمع تجاری Reliance Industries متعلق به سرمایه‌دار به‌نام هندی، موکش آمبانی است.

به گفته اپل، فروشگاه Apple Store تاسیس شده در بمبئی، یکی برترین از فروشگاه‌های این کمپانی از لحاظ مصرف بهینه انرژی در سراسر جهان است و نیروی موردنیاز آن صرفاً از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

در بیانیه کمپانی اپل اعلام شده که در فروشگاه Apple Store بمبئی بیش از 100 نفر مشغول به‌کار هستد و این افراد سرجمع به بیش از 20 زبان زنده دنیا مسلط هستند.

تیم کوک، هم‌بنیان‌گذار کمپانی اپل، پس از هفت سال برای بازگشایی فروشگاه Apple Store بمبئی به هند سفر کرد و با استقبال گرم مردم روبه‌رو شد.

 

Apple Store

 

تأسیس Apple Store در هند و خروج تدریجی اپل از چین

بر اساس گزارشات منتشر شده، دومین فروشگاه Apple Store در هند، در روز پنج‌شنبه در شهر دهلی بازگشایی خواهد شد.

قاعدتاً بازگشایی فروشگاه‌های جدید Apple Store در شهرهای بزرگ هند، اقدام بزرگی از طرف کمپانی اپل برای تغییر محل ساخت محصولاتش از چین به هند است؛ مخصوصاً بعد از اتفاقی که در طی بحران پاندمی کرونا افتاد‌. در بزرگترین کارخانه تولید گوشی‌های آیفون در چین، Faxconn، هزاران نفر از کارکنان به دلیل همه‌گیر شدن کووید از این کارخانه کناره‌گیری کردند.

در ماه دسامبر سال 2022، خبرهایی مبنی بر سرعت گرفتن پروسه جابه‌جایی و خروج کارخانه‌های تولیدی اپل از چین منتشر شد. کشور چین سال‌ها یکی از پایه‌های اسایی تامین قطعات و تولید محصولات اپل بوده است.
بر اساس گزارشات منتشر شده در آن زمان، اپل به تامین‌کنندگانش اعلام کرده بود که مونتاژ محصولات در دیگر کشورهای آسیایی مانند ویتنام و هند انجام شود.

یکی دیگر از دلایل انتخاب هند به‌عنوان قطب جدید بازاریابی، کاهش بازده و درآمد اپل است. بر اساس آمار منتشر شده توسط اپل، میزان بازده سه‌ماهه نخست این کمپانی 117.2 میلیارد دلار تخمین زده شده که این عدد 5 درصد کمتر از سال گذشته است.

تیم کوک، هم‌بنیان‌گذار اپل، در مصاحبه خود برای ادامه همکاری و آغاز سرمایه‌گذاری در هند، مشتاقانه ابزار خوشحالی کرد.

 

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array