به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین در 10 سال گذشته و بین مارس 2011 تا 2021، به طور میانگین سالانه 230 درصد بازدهی داشته است که نشان می‌دهد علیرغم نوسانات، یک کلاس دارایی با عملکرد برتر است.

بنابراین برای شفافیت بیشتر این موضوع، بازده تاریخی بیت کوین و نحوه مقایسه آنها با سایر طبقات دارایی اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

بیت کوین در برابر دارایی های محبوب

یکی از راه‌های بیان بازده تعدیل‌شده با ریسک، استفاده از نسبت شارپ (Sharpe ratio) است که بازده اصلی سرمایه‌گذاری را در مقابل نوسانات آن توصیف می‌کند.

بنابراین، هر چه نسبت شارپ بیشتر باشد، بازده تعدیل شده با ریسک بهتر است. نسبت شارپ حدود 3 یا بالاتر به بازده تعدیل شده با ریسک «عالی» در نظر گرفته می‌شود، در حالی که نسبت شارپ کمتر از 1 «زیر بهینه» است.

با وجود ریسک و نوسانات، بازده بیت کوین طی یک، پنج و ده سال گذشته مثبت بوده است.

بیت کوین در برابر سهام فناوری

سهام‌های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت اغلب به عنوان نمونه‌هایی از دارایی‌هایی با بازدهی تعدیل‌شده با ریسک مثبت در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، بازده بیت کوین نیز قوی بوده و نسبت به اکثر سهام های فناوری در سال گذشته (2023)، بازدهی تعدیل شده با ریسک بیشتری ارائه کرده است.

سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی نوظهور نشان داده‌اند که می‌توانند ریسک جذابی را ارائه دهند، به ویژه برای سرمایه گذارانی که در مقایسه با سایر دارایی های اصلی، مایل به تحمل نوسانات قابل توجه در بلندمدت هستند.

اینفوگرافی نسبت شارپ بیت کوین و سایر کلاس‌های دارایی

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array