به گزارش ایران دکونومی، روند معاملات پس از تنش‌های جنگ حماس و صهیونیست ها کاهش یافت. در هفته سوم آبان بررسی بازار نشان می‌دهد که تابلوی بورس تهران از ابتدای هفته تا آخرین روز معاملاتی هفته سبز ماند و شاخص‌های بازار سهام پس از چندین هفته سبز شدند و مسیر صعودی را در پیش گرفتند.

 شاخص کل بورس با رشد 4.34 درصدی در این هفته بار دیگر کانال دو میلیون واحد را توانست پس بگیرد و از یک میلیون و 970 هزار واحد به دو میلیون و 56 هزار واحد برسد.

شاخص هم‌وزن نیز با 5.86 درصد رشد، از 660 هزار و 25 واحد به تراز 698 هزار و 767 رسید که نشان می‌دهد علاوه بر شاخص‌سازها، وضعیت معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط هم خوب بوده است.

بعد از سخنرانی‌ سیدحسن نصرالله در روز جمعه و فروکش کردن تنش‌های جنگ، بازار سرمایه روز ابتدایی هفته را پرقدرت شروع کرد، به نحوی که شاخص کل 1.44 درصد و شاخص هم‌وزن 1.93 درصد در این روز رشد کردند.

روز یکشنبه خبر نرخ 4880 تومانی نرخ خوراک گاز در شهریورماه منتشر شد و مشخص کرد داستان قیمت‌ 7000 تومانی خوراک برای همیشه تمام شد. این نیز خبر مثبت دیگری برای بازار تلقی می‌شد و شاخص‌های بورس به حرکت در مدار صعودی خود با رشد 0.88 درصدی ادامه دادند.

 و همان‌طور که بازار سرمایه در اردیبهشت سال جاری با ابلاغیه نرخ خوراک سقوط کرد، با نرخ خوراک جدید هم صعودی شده ‌است.

در روز دوشنبه روند صعودی شاخص‌های بازار سرمایه متوقف نشد و شاخص کل 0.7 درصد و شاخص هم‌وزن 0.87 درصد رشد کردند.

همچنین در سه‌شنبه با ورود قدرتمند حقیقی‌ها صعود این دو نماگر قدرتمندتر شد، به طوری که در سه‌شنبه شاخص کل و شاخص‌ هم‌وزن به ترتیب 1.07 و 1.66 درصد رشد کردند.

و در روزآخر معاملاتی هفته نیز سهامداران شاهد صعود هر دو نماگر بورس بودند؛ به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به ترتیب 0.16 درصد و 0.37 درصد رشد کردند.

روز چهارشنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 31نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 194 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 0.9 درصدی به 408 میلیارد تومان رسید.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۲۶ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۲۴.۴ میلیون تومان رسید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array