به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا برای 3 روز متوالی دچار رکود شدند. با این حال، ما در منطقه‌ای قرار داریم که به نظر می‌رسد دیر یا زود طلا جهت‌گیری خود را مشخص خواهد کرد. بررسی شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده ضعف بیشتر در بازار طلا است؛ سرمایه‌گذاران منطقه خاصی را هدف قرار می‌دهند. انتشار آمار مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) چین ممکن است بازار نفت را تقویت کند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا

بازارهای طلا در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه (21 فوریه) مرتباً در نوسان بودند، زیرا ما همچنان در امتداد سطح فیبوناچی 38.2 درصد قرار داریم. سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد در نزدیکی سطح 1850 دلار قرار گرفته و به نظر می‌رسد که هر کاری می‌کند تا جایگاه خود را در این نقطه تثبیت کند. ما درست زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه نشسته‌ایم، بنابراین کمی مقاومت تکنیکال را شاهد خواهیم بود.

جلسه معاملاتی روز دوشنبه نشان داد که خریداران زیادی در بازار فلزات گرانبها و به خصوص طلا حضور دارند. در صورت کاهش و سقوط طلا، حرکت به سمت متحرک نمایی 200 روزه خواهد بود. متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) دقیقاً بالای سطح 1800 دلار قرار دارد. شایان ذکر است که سطح فیبوناچی 50 درصدی را در همان منطقه داریم. EMA 200 روزه توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، زیرا یک شاخص روند طولانی مدت است و بسیاری از سیستم‌های الگوریتمی بر روی نشانگر آن ساخته شده‌اند. با این حال، اگر بخواهیم به پایین‌تر از این میانگین سقوط کنیم، ممکن است به طرف گپ نمودار نزدیک به سطح 1770 دلار حرکت کنیم. به عبارت دیگر، نقاط زیادی وجود دارد که ممکن است شاهد بازگشت خریداران به بازار باشیم.

از دیدگاه بسیار بلندمدت، ما اساساً یک منطقه تثبیت بزرگ را لمس کرده‌ایم که به چندین سال قبل بازمی‌گردد. اگر بتوانیم بالاتر از بالاترین قیمت اخیر، که نزدیک به کانال 1975 دلار است قرار گیریم، به طور قطع امکان رفتن به سطح 2000 دلار را ایجاد می‌کنیم. بدیهی است که برای رسیدن به آنجا کار زیادی لازم است، که با شکستن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه شروع می‌شود. در بالا، سطح 1900 دلار فشار فروش قابل توجهی را تجربه کرده است، بنابراین مطمئناً ارزش توجه را دارد.

رشد اقتصادی ایالات متحده و سیاست‌های تهاجمی و هاوکیش فدرال رزرو، گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد. سرمایه‌گذاران در حال حاضر به این موضوع فکر می‌کنند که ممکن است سیاست‌های پولی جنگ‌طلبانه فدرال رزرو تا ماه ژوئن 2022 کامل به پایان نرسیده و کماکان ادامه داشته باشد.

نمودارهای تکنیکال نشان می‌دهند که در صورت ادامه شرایط کنونی بازار و عدم وجود آمارهای اقتصادی حمایت کننده، قیمت طلا در کوتاه مدتی روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد. سرمایه‌گذاران بلند مدت در این شرایط می‌توانند حد فاصل 1820 دلار و میانگین متحرک جابه‌جا شده 100 و 200 (DMA 200) را در کانال 1780 دلار هدف قرار دهند. این همان منطقه‌ای است که در دسامبر 2022 معامله‌گران با آن سر و کار داشتند.

نفت خام

گاوهای نفتی منتظر آمارهای تولیدی چین برای سیگنال‌های صعودی هستند. بازارهای نفت منتظر انتشار آمارهای اقتصادی مربوط به چین برای جهت‌گیری خود هستند. گاوهای نر نفت خام در انتظار انتشار آمار شاخص مدیران خرید (PMI) 28 فوریه هستند تا نشانه‌هایی از بهبود تقاضای نفت خام چین را تأیید کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array