به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز جمعه (10 شهریور) کمی رونق گرفتند. این گزارش حاکی از کاهش درآمد ساعتی بود؛ کاهش میانگین درآمد ساعتی در ایالات متحده می‌تواند بر تورم اثر گذار باشد. در عین حال ما برخلاف پیش‌بینی‌ها شاهد افزایش تعداد مشاغل در گزارش هستیم و این بدان معناست که احتمال دارد فدرال رزرو تا حدودی در سیاست انقباضی خود تجدید نظر کند.

تحلیل تکنیکال طلا

فدرال رزرو همواره تمام اطلاعات مربوط به اشتغال و همچنین دستمزدها را زیر نظر دارد تا تاثیر آن بر تورم را اندازه گرفته و در نهایت سیاست بانک مرکزی برای ادامه روند افزایش نرخ بهره را مشخص کند. در حال حاضر انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی باعث شده است که قیمت طلا اندکی افزایش یابد؛ به طوری که فلز گرانبها در محدوده 1940.6 مورد معامله قرار می‌گیرد.

در زیر محدوده معاملاتی کنونی، ما متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را داریم که یک شاخص تکنیکال قوی بوده و بسیاری از معامله‌گران نزدیک به منطقه 1950 دلاری به آن توجه زیادی خواهند کرد. درست بالای این میانگین، سطح 2000 دلار را داریم که می‌تواند مقدار قابل توجهی مقاومت ایجاد کند.

همان‌طور که بارها گفته شده، ما در اینجا فقط با مسئله زمان عبور از این سطح روبه‌رو هستیم و اگر بتوانیم از کانال 2000 دلار عبور کنیم، احتمالاً بازار به سرعت به سمت سطح 2100 دلار پیش خواهد رفت.

در زیر سطح معاملاتی کنونی، اگر بخواهیم به زیر متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) برسیم، به سطح 1925 دلار خواهیم رسید، که متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در این منطقه قرار گرفته است، و می‌تواند حمایت محکمی را ارائه دهد. به عبارت دیگر، من فکر می‌کنم که روند نزولی تا حدودی محدود شده است، اما در این مرحله ما این نگرانی را داریم که آیا می‌توانیم به سمت بالا و سطح 2000 دلار حرکت کنیم یا نه.

به خاطر داشته باشید که بازار اوراق قرضه تأثیر عمده‌ای بر مسیر حرکت طلا خواهد داشت و افزایش بازدهی برای طلا خبر خوبی نیست، بنابراین نرخ بازدهی خزانه‌داری و همین‌طور شاخص دلار را زیر نظر داشته باشید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که دوشنبه (13 شهریور) روز کارگر است، که می‌تواند تأثیر زیادی بر جریان نقدینگی بازار داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array