به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای طلا در جریان معاملات روز دوشنبه (13 فوریه، 24 بهمن) اندکی کاهش یافتند، زیرا دوباره به میانگین متحرک نمایی 50 روزه رسیدیم.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا

طلا با وجود بازدهی خزانه‌داری پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 50 تلاش می‌کند از سطح 1855 دلار پایین برود. اس اند پی 500 (S&P 500) و نزدک (NASDAQ) در جلسه معاملاتی امروز شتاب صعودی قوی کسب کردند. بنابراین، تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت، که این به معنی شرایط نزولی برای بازارهای طلا خواهد بود.

در واقع بازارهای طلا در جریان معاملات روز دوشنبه نزولی شده و به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) رسیدند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که بازار در تلاش برای یافتن حمایت است. سؤالی که مطرح است، این است که آیا روند نزولی اونس طلا ادامه‌دار خواهد بود؟ باید بگوییم در صورتی که شاخص جهانی دلار همچنان صعودی باشد، ممکن است به عنوان کاتالیزور کاهش قیمت طلا عمل کند.

در این مرحله، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) نزدیک به سطح 1807 دلار قرار گرفته و اندکی در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که بازار در تلاش است تا جایگاه خود را پیدا کند. بنابراین فکر می‌کنم در شرایطی قرار داریم که احتمالاً بیش از هر چیز دیگری در این محدوده نوسان خواهیم داشت.

از سوی دیگر، اگر طلا بخواهد به بالای سطح 1900 دلار برسد، احتمالاً روند صعودی را در پیش خواهد گرفت، چرا که فلز زرد ثابت کرده است که می‌تواند مقاومت‌ها را در هم بشکند. البته به نظر می‌رسد که برای پیش‌بینی روند صعودی اندکی زود است، زیرا عملکرد کلی هفته گذشته طلا نزولی بوده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک کندل خنثی ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد که با توجه به بالا رفتن ارزش دلار آمریکا، احتمالاً اصلاح عمیق‌تری در طلا خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره در تلاش است تا زیر پایین‌ترین سطح اخیر خود قرار گیرد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تلاش، نقره شانس خوبی برای به دست آوردن شتاب نزولی بیشتر خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین حمایت نزدیک به سطح 935 دلار را پیدا و به بالای 955 دلار صعود کرد. لازم به ذکر است که روند نزولی دست نخورده باقی می‌ماند و بازارهای پلاتین برای توسعه حرکت صعودی پایدار به کاتالیزورهای مثبت بیشتری نیاز دارند.

نمودار پلاتین

چشم‌انداز کوتاه مدت

با توجه به اینکه فعالان بازار اکنون انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه جولای به 5.188 درصد برسد، طلا در کوتاه مدت احتمالاً کاهش خواهد یافت. برای تغییر این ارزیابی، باید گزارش سه‌شنبه (14 فوریه، 25 بهمن) شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را مورد توجه قرار داد.

لحن محتاطانه امروز طلا نشانه آن است که معامله‌گران در حال به چالش کشیدن سخنرانی جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) و آماده شدن برای احتمال تورم صعودی هستند. این می‌تواند انتظارات اخیر را به عقب براند و معامله‌گران طلا را به بررسی مجدد احتمال نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر سوق دهد. این امر از چشم‌انداز کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت حمایت می کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، پیش‌بینی می‌شود که آمارهای امروز نشان دهد که شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده ماهانه در ایالات متحده در ژانویه 0.4 درصد ماه به ماه افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که تورم اصلی ماهانه به 0.4 درصد افزایش یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا خدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array