چه در حال گشت‌وگذار در اینترنت باشید، چه در حال لایک کردن و یا به اشتراک گذاشتن پستی، فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و تأثیری که بر دنیای دیجیتال گذاشته است، برندها را متقاعد کرده‌ است که در مسیر بازاریابی و جذب مشتری و همچنین حفظ جامعه هدف خود، از راه‌های خلاقانه‌تری استفاده کنند.

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک، اینستاگرام و یوتیوب، تبدیل به پایگاهی برای خبر، سرگرمی و آموزش شده‌اند و با فعالیت در این مسیر، نوید دهنده اطمینان، اتکاپذیری و تأثیرگذاری شده‌اند.

درنتیجه، برندها باید به فکر در اولویت گذاشتن بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها باشند، تصمیمی که بخش مهمی از استراتژی آینده‌نگرانه آنها را تشکیل خواهد داد.

 

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها به چه معناست؟

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها در چندسال گذشته به شدت فراگیر شده است، و همین نشانه‌های زیادی درباره آینده دیجیتال مارکتینگ در اختیار ما می‌گذارد. دیجیتال مارکتینگ به‌واسطه اینفلوئنسرها، نوعی بازاریابی از پیش پرداخت شده است که افراد پرمخاطب توسط برندها استخدام می‌شوند تا محصول و یا خدمات آن برند را پروموت و تبلیغ نمایند.

وقتی صحبت از تأثیرگذاری اینفلوئنسرها می‌شود، باید به خاطر داشته باشیم که این تأثیرگذاری محدود به یک پلتفرم خاص نخواهد بود. دامنه دسترسی آنها می‌تواند شامل طیف زیادی از شبکه‌های اجتماعی شود.

یک اینفلوئنسر ممکن است تولید کننده محتوا در تیک‌تاک، خبرنگار، بلاگر، فعال اجتماعی و یا دارای هر شغل دیگری باشد. افرادی که وارد عرصه اینفلوئنسر شدن می‌شوند، مخاطب و دنبال‌کنندگان بسیاری دارند.

 

بازاریابی

 

پس چه چیزی بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها را به چنین تاکتیک مؤثری تبدیل می‌کند؟ پاسخ ساده است: اعتماد.

اینفلوئنسرها مخاطبان خود را از طریق انتشار محتوای متداوم و قابل‌اعتماد جذب کرده، و با پایبند ماندن و حفظ رابطه‌ای نزدیک با آنها به این نقطه رسیده‌اند. در نتیجه‌، مخاطبان به توصیه‌ها و پیشنهادات اینفلوئنسرها باور قلبی دارند. براساس تحقیقی، 84 درصد از خریداران، سفارش خود را صرفاً به خاطر توصیه اینفلوئنسرها ثبت کرده‌اند.

و این روند صرفاً به پست‌های منتشر شده توسط اینفلوئنسرها ختم نمی‌شود. مخاطبان با بازنشر پست‌های اینفلوئنسرها در صفحات شخصی خود، آنها را در معرض دسترسی افراد بیشتری قرار می‌دهند.

برای برندها، همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف شامل مزایای زیادی می‌شود: از شناخته‌تر شدن برند و افزایش درصد فروش گرفته تا تولید محتوای اختصاصی برای کاربران و غیره. در واقع، این روش به شما اجازه می‌دهد که به طیف وسیعی از مخاطبان جدید دست یابید، که درغیر اینصورت به جرگه دنبال‌کنندگان برند شما نمی‌پیوستند. همکاری با اینفلوئنسرها به‌عنوان شریک کاری، گزینه بسیار مقرون به‌صرفه و سودآوری نیز خواهد بود. تاکتیک‌های تبلیغات سنتی ممکن است پرهزینه‌تر باشند، درحالی که همکاری با اینفلوئنسرها به طرز چشم‌گیری کم‌هزینه‌تر خواهد بود و میزان بازگشت سرمایه و بازده آن بالاتر است.

 

انواع مختلف اینفلوئنسرها

ارزش اینفلوئنسرها بر مبنای تأثیری که بر مخاطب خود دارند ارزیابی می‌شود. اما وقتی صحبت از دیجیتال‌مارکتینگ است، تعداد دنبال‌کنندگان لزوماً تعیین‌کننده اصلی و عامل موفقیت نخواهد بود. ضروری است انواع مختلف اینفلوئنسرها را بشناسید و بدانید هرکدام از آنها چه تأثیری بر اهداف بازاریابی برند شما دارند.

اینفلوئنسرها بر مبنای تعداد فالوورهایشان به 5 دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:

  • مگا ماکرو اینفلوئنسرها (Mega Macro Influencers)
  • ماکرو اینفلوئنسرها (Macro Influencers)
  • میدتیر اینفلوئنسرها (Mid-tier Influencers)
  • میکرو اینفلوئنسرها (Micro Influencers)
  • نانو اینفلوئنسرها (Nano Influencers)

در بخش بعدی مقاله، انواع اینفلوئنسرها را شرح داده و درباره تأثیرگذاری روند کاری آنها بر برند شما صحبت خواهیم کرد.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Forbes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array