به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نقره در جلسه معاملاتی امروز (27 بهمن) صعودی است. این فلز صنعتی نتوانست به زیر سطح 21.50 دلار برسد و سعی دارد به کانال بالای 21.65 دلار بازگردد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تلاش، فلز گرانبها به سمت سطح 22.00 دلار خواهد رفت. این در حالیست که  نقره طی روزهای اخیر تحت تأثیر خبرهای منفی قرار داشته و مرتب حرکت نوسانی را شاهد بودیم.

تحلیل تکنیکال بازار نقره

نقره

نقره همچنان در محدوده کوچکی نوسان داشته و فشار خرید بالایی ندارد که بتواند قیمت را بالا ببرد. در این مرحله من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که ما همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی باشیم؛ با این وجود، اگر معامله‌گر بازارهای نقره هستید حتماً جانب احتیاط را رعایت کنید، چرا که در حالی که به نظر می‌رسد بازار برای یک جهش اساسی آماده می‌شود، ممکن است تا سطح 21 دلار نیز کاهش یابد.

اگر به زیر سطح 21 دلار سقوط کنیم، به احتمال زیاد شاهد کاهش شدید این بازار تا سطح 20 دلار خواهیم بود

آنچه مسلم است، بازار نقره از جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فلزات گرانبها برخوردار بوده و همین موضوع ممکن است باعث حرکت بسیار بزرگی در این بازار شود. در حرکت صعودی، در صورتی که بتوانیم میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) را نزدیک به سطح 22 دلار از سر راه برداشته و عبور کنیم، آنگاه می‌توانیم میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را که دقیقاً در حدود سطح 22.77 دلار است، هدف قرار دهیم. در این صورت مسیر برای شروع یک روند صعودی تمام عیار باز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتین سطح مهم 900 دلاری را از نظر روانی آزمایش نکرد و به سطح 930 دلار بازگشت. شاخص قدرت نسبی (RSI) به تازگی منطقه اشباع فروش را ترک کرده است، اما اگر دلار آمریکا در برابر سبد وسیعی از ارزها عقب‌نشینی کند، ممکن است این بازگشت ادامه یابد. پلاتین از 1100 دلار به سطح 900 دلار بدون بازگشت قابل توجهی حرکت کرد و به نظر می‌رسد که برخی از معامله‌گران مایل هستند شرط ببندند که پلاتین می‌تواند حرکت صعودی پایداری به دست آورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array