به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، با تمرکز معامله‌گران بر کاهش دلار آمریکا، بازارهای نفت از پایین‌ترین سطح خود فاصله گرفتند. تنش ژئوپلیتیک و ترس از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس، احتمال مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را تشدید و قیمت نفت را حدود 6 درصد در هفته گذشته افزایش داد.

گزارش آتی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا که در روز سه شنبه (24 بهمن) منتشر می‌شود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سیاست‌های فدرال رزرو بگذارد. تورم بالاتر می‌تواند دلار را تقویت کند، زیرا ممکن است فدرال رزرو را وادار به اتخاذ موضع تهاجمی‌تر در مورد نرخ بهره کند. دلار قوی‌تر معمولاً تقاضای جهانی برای نفت خام دلاری را کاهش و به طور بالقوه منجر به کاهش قیمت نفت می‌شود.

در مقابل، کاهش تورم ممکن است دلار را تضعیف و انتظارات مربوط به سیاست کمتر جنگ طلبانه فدرال رزرو را برانگیزد. این سناریو می‌تواند جذابیت نفت خام دلاری را افزایش و احتمالاً قیمت‌ها را صعودی کند.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

تحلیل و بررسی نفت خام برنت 24 بهمن

نفت برنت عمدتاً ثابت است، زیرا معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای اضافی هستند. دلار آمریکا اخیراً در برابر سبدی وسیع از ارزها شروع به کاهش کرده و این موضوع ممکن است از بازارهای نفت حمایت کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط قرار دارد، بنابراین نفت برنت فضای کافی برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر و رسیدن به آزمون سطح 83.50 تا 84.50 دلار را دارا می‌باشد.

برنت بین شاخص‌های متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) و متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) قرار گرفته است. اگر بتوانیم از سد 83.50 دلار عبور کنیم، شتاب حرکت صعودی افزایش خواهد یافت.

تحلیل و بررسی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل و بررسی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 24 بهمن

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با توجه به تمرکز معامله‌گران بر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، تا حدودی جایگاه خود را به دست آورد.

اگر نفت WTI بالاتر از سطح 77.00 دلار تثبیت شود، به سمت مقاومت در 79.00 تا 80.00 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی 24 بهمن

با واکنش معامله‌گران بر پیش بینی‌های هواشناسی که بر روند گرمتر هوا تاکید دارند، گاز طبیعی پایین‌ترین سطح خود را آزمایش کرد.

قیمت به لحاظ تکنیکال همچنان نزولی است. حرکت به زیر سطح 1.80 دلار راه را برای آزمایش حمایت 1.60 تا 1.65 دلار باز خواهد کرد.

چشم انداز کوتاه مدت نفت خام: صعودی

پیش‌بینی کوتاه‌مدت نفت خام همچنان صعودی است. ریسک‌های ژئوپلیتیکی به‌ویژه در خاورمیانه، و نگرانی‌های عرضه همچنان بر قیمت‌ها فشار صعودی وارد می‌کنند. بازار آماده واکنش نسبت به آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا است و معامله‌گران از نزدیک تعادل بین روندهای تورمی، قدرت دلار و روند تقاضای جهانی را زیر نظر دارند.

خلاصه

گاز طبیعی در تلاش است زیر سطح 1.80 دلار قرار گیرد زیرا پیش‌بینی‌های آب و هوا همچنان نزولی هستند.
نفت WTI در بحبوحه افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تلاش می‌کند بالاتر از سطح 77.00 دلار باقی بماند.
نفت برنت وارد سطح 82.00 دلار شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array